onderbouw ontkoppelrail marklin

Gestart door teessee, 09 februari 2009, 23:32:22 PM

teessee

Ik ben bezig met de bouw van een kleine modulebaan. Ik heb om verscheidene redenen gekozen om een open frameconstructie te gebruiken. Een van de redenen was omdat ik dan gemakkelijker de marklin K-rail wisselaandrijvingen onder de baan kan inbouwen. Hierdoor kan ik de omgeving realistischer nabouwen.
Ik had nu ook graag een aantal ontkoppelrails in mijn baan opgenomen.

-Kan de spoel van de Marklin ontkoppelrails (2297) ook onder de baan ingebouwd worden?
-Bestaan er ander mogelijkheden (ik heb al iets gelezen van een REPA-ontkoppelaar maar die lijkt mij enkel bruikbaar bij 2-railsystemen)
-zijn er mogelijkheden om het spoelmechanisme dusdanig weg te werken dat het visueel niet meer opvalt (zeker gezien 2 ontkoppelrails in mijn station komen te liggen).
Tom

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door teessee

....(ik heb al iets gelezen van een REPA-ontkoppelaar maar die lijkt mij enkel bruikbaar bij 2-railsystemen)....
Er bestaat ook een uitvoering van de Repa ontkoppelaar voor het 3-rail systeem.

teessee

Wie kan zijn ervaringen met 3-rail repa ontkoppelaars uit de doeken doen? Is die makkelijk in te bouwen, bedrijfszeker, goed te combineren met digitaal bedrijf (aan te sturen zoals ik nu een ontkoppelrail aanstuur via viessmann 5211)...?
Krijg je dan geen problemen met de stroomopname van het sleepcontact?
Tom

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door teessee

Krijg je dan geen problemen met de stroomopname van het sleepcontact?
Heb je dat ding al eens bekeken?
http://www.conrad.de/Modellbahn/h0_repa_entkuppler-36.sap

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum