Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Filmkens uit de oude doos

Gestart door nmbs, 09 februari 2009, 16:49:59 PM


Michiel

Ha! je hebt ze dus ook ontdekt, de filmpjes van Ton Pruissen. t' Zijn toch prachtige getuigen van toen. [:p]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

T03

"I have a train riding in my brain"

Peter

Je kan eigenlijk beter de DVD van Ton Pruissen kopen, zeker als je interesse hebt in tijdperk II en III.
Hij is zijn geld dubbel en dik waard.
Je kan hem natuurlijk ook..... maar dat is verboden!![:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Ik ga zeker ooit die DVD kopen. Op het ogenblik net mijn bibliotheek aangevuld met "onze onvergetelijke stomers" [^]... althans ik wacht op de levering. De DVD van Ton Pruissen komt, maar beetje bij beetje. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

Het is inderdaad een prachtige DVD, spijtig dat er zo weinig belgische zijn, en bij mijn weten geen enkele over een specifiek type

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Heeft iemand weet van andere filmmakers dan Ton Pruissen die oud Belgisch stoom op cellulose heeft gezet?

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Ik heb nog twee video's met beelden van Belgische stoomlokomotieven.
De eerste is de gekende "In de tijd van de stoom" met kleurenfilm van hoofdzakelijk een de type 64. Deze film werd (vroeger) verkocht in het spoorwegmuseum in Brussel.
De tweede is een video van zeer goede kwaliteit met beelden van diesel en elloks, maar ook van het type 1 - 12 en 29
Tevens staan er nog een aantal korte fragmenten op van grensverkeer, dus loks van CFL, SNCF, NS en DB
Deze film heet "Bahnerlebnis Belgien" en werd uitgegeven door Rail art (Duitsland en Zwitserland)
Met vriendelijke groeten
Peter

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Peter


De tweede is een video van zeer goede kwaliteit met beelden van diesel en elloks, maar ook van het type 1 - 12 en 29
Tevens staan er nog een aantal korte fragmenten op van grensverkeer, dus loks van CFL, SNCF, NS en DB
Deze film heet "Bahnerlebnis Belgien" en werd uitgegeven door Rail art (Duitsland en Zwitserland)



Die heb ik ook, maar dan wel in de DVD vorm.
Wel jammer dat er enkele fouten in de gesproken tekst inzitten
Spoorse groeten
Dimitri

Stefan Appelmans

Nog gelukkig dat zoiets nog bestaat![:p]
En, nog eens, dank u internet!
stefan.

Michiel

De filmpjes van Ton Pruissen met de Belgische stomers van toen zijn alweer van "JOETJOEP" verdwenen. Waar zouden deze DVD's nog te koop zijn?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Saraan

De filmpjes van Ton Pruissen met de Belgische stomers van toen zijn alweer van "JOETJOEP" verdwenen. Waar zouden deze DVD's nog te koop zijn?

groetjes,


Bij MSM denk ik.
Op de expo in Genk hadden ze die toch.
Spoorse groeten
Dimitri

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Saraan

De filmpjes van Ton Pruissen met de Belgische stomers van toen zijn alweer van "JOETJOEP" verdwenen. Waar zouden deze DVD's nog te koop zijn?

groetjes,

In de boekenshop van de B.V.S. in Baasrode heb ik de DVD enkele maanden geleden nog gezien. Op zondag 6 december is er de jaarlijkse spoorwegboekenbeurs van "De geit" in Lier waar de DVD misschien ook nog verkrijgbaar zal zijn. Maar buiten deze DVD is er inderdaad bedroevend weinig historisch filmmateriaal over de NMBS te vinden. Hopelijk worden volgend jaar bij de viering van 175 jaar spoorwegen in Belgi? de archieven ontsloten. Het zou veel spoorwegliefhebbers plezier doen. Maar de NMBS kennende twijfel ik sterk of dat zal gebeuren.
MC

trainfreak

Bij Jocadis zijn ze ook te koop, enfin, ze staan toch op zijn website.
Spoorse groeten
Dimitri

Michiel

Ik ben eens op de website van Jocadis wezen kijken, maar enkel een Franse (Nord) en Duitse DVD van Ton Pruissen te vinden. Geen DVD's over Belgisch stoom. [:(] Jammer.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)