Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

park

Gestart door renbaan, 03 februari 2009, 21:09:42 PM

renbaan

gegroet iedereen
kan iemand mij vertellen wat de betekenis is van loc s die in park staan alvast bedankt
 

rixke rail

Loks "In park" zijn uit dienst genomen, maar nog niet definitief buiten dienst, m.a.w. de kans bestaat, dat ze ooit terug geactiveerd worden.
Zo heb ik het toch begrepen !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

tonycabus

Zoals de 22'en en 25'en?[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Sicco

Nee die zijn echt afgevoerd (geschrapt).
In park (terzijde in het Nederlands) is buiten dienst in afwachting van een beslissing, meestal ook afvoer. Het komt overigens nog uit de tijd dat afvoer onherroepelijk was bij de NMBS

groeten Sicco

B-Cargo

nog enkele 22'en en 25'en verzekeren nog steeds P-treinen wegens een gebrek aan 23'ers voor deze diensten, en ze kwijten zich nog steeds goed van hun taak [;)]

Anarchy

Sinds december '08 worden er meer 23'ers ingezet voor P-treinen vanuit Hasselt, blijkbaar zijn er dan nog niet genoeg dat ze 22/25 ook gebruiken?

Tom

Ook een P trein s'morgens en s'avonds tussen Brugge en Kortrijk wordt nu met een 23 en M4's gereden waar dat voor december een 21/27 was.
Tom

Mr-tsjoektsjoek

Ik wil de hier geplaatste stellingen omtrent het in park niet tegenspreken.

Maar ik meen te weten dat de term stamt uit het stoomtijdperk.

Wanneer een loc binnen was geweest voor een grote revisie, werd hij na het beeindigen van de werkzaamheden terug in park geplaatst.
Dit in park duurde tot de loc terug werd opgeroepen om in dienst te treden, bvb ter vervanging van een andere loc die in revisie moest.

Zo heb ik het begrepen.