Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

Oude foto's

Gestart door Peter, 28 januari 2009, 21:06:43 PM

Peter

Bij het rommelen op zolder vond ik nog een doos met "eigen" foto's die daar verzeild geraakt waren. Ik wist zelfs niet dat ik die nog had.

Als voorsmaakje foto's van twee reeks 64 dieselloks, opgenomen te Antwerpen-Centraal (vanuit de zoo) op september 1974
Frapant zijn de verschillende kleurschema's en verschil in lampen.
6403 oud kleurendsschema/2 lampen
6404 nieuw kleurenschema/ 5 lampen
Merk ook het K-1 rijtuig achter de 6404
Andere foto's (vanaf 1962) volgen nog

t'was toch een mooie tijd, ondanks de overheersende groene kleuren.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/6403.jpg/IMG

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/6404.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

Prachtig Peter,

laat de andere foto's maar komen.[:p][:p]Alvast bedankt.

groeten eddy[;)]

Tom

Prachtige foto's Peter!
Als je zoiets op zolder vind waarvan je zelfs niet wist dat je het had, moet het waarshijnlik aanvoelen als een kleine schat dat je hebt ontdekt.
Foto's uit de jaren 70 hebben toch een redelijk zeldzaamheid gehalte, in het mooie boek over de Nohabs zijn de fotos van de bolle neuzen in de jaren 70 jammer genoeg op een hand te tellen.
Tom

Gerolf

[:0] Schatten op zolder [:p] Ruim gerust verder op [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

zal ook eens op de mijne moeten gaan kijken, je weet maar nooit,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Heb net de naam van dit draadje verandert, omdat het tenslotte over meer dan een soort loks en rijtuigen gaat

Hierbij twee foto's van een diesellok reeks 70, beide opgenomen in maart 1974 te Zwijndrecht, op de plaats waar nu een brug over de sporen ligt, maar toen was hier nog een overweg.

Wordt vervolgt
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

't Was zeker een mooie tijd,

Een warme zomer en een z????r natte herfst, da's grosso modo het belangrijkste wat ik mij ervan herinner, ik was toen pas 8.

En het begin van de eerste oliecrisis zeker ? Eerste autoloze zondagen ?

Zeer mooie foto's trouwens, Peter. Ik heb ze al opgeslagen, misschien komen ze ooit wel eens van pas in een of ander zelfbouwproject. [:)][8D][:D][:p]

loebaske

Een intressant nieuw draadje, laat maar komen h? Grietje [:D][:D]

ERVIN

1974, aahh toen was den deze 3 jaar oud, ik wist toen nog geeneens dat er treinen reden, het gaat toch snel allemaal h?.

Maar niettegenstaande mooie foto's hoor Peter.[;)]

Peter

Eigenlijk speciaal voor Gerolf, omdat die graag foto's van (oude)tweetjes ziet. Maar dat zou niet eerlijk zijn, daarom voor iedereen die tijdperk III en het begin van IV een warm hart toedraagt. (en ook voor alle anderen natuurlijk)

Beide foto's opgenomen tussen Berchem (Antw.) en Mortsel, aan de onderdoorgang ter hoogte het voetbalstadion van Berchem-Sport.
Opnames: Augustus 1974

Met vriendelijke groeten
Peter

quf

citaat:
. Een beetje wazig maar toch nog goed te herkennen, zijn de oude vakwerkpalen voor de bovenleiding. Heb mij laten vertellen, dat dit de originele palen waren sinds de introductie van de electrische tractie op die lijn. Klopt dat ???[?][?]  Nu zijn ze allemaal verdwenen [V][V][V].

Groeten

Frank

Peter

Dat de foto's wat wazig zijn ligt aan mijn scanner. De originelen zijn haarscherp. Enkel de belichting zou beter gekunnen hebben[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

citaat:
Geplaatst door quf

citaat:
. Een beetje wazig maar toch nog goed te herkennen, zijn de oude vakwerkpalen voor de bovenleiding. Heb mij laten vertellen, dat dit de originele palen waren sinds de introductie van de electrische tractie op die lijn. Klopt dat ???[?][?]

In deze film van Ton Pruissen uit 1947 kan je goed die vakwerkpalen zien. Het is best mogelijk dat dit de originele palen waren. En ook in deze "Au Fil du Rail" (bron: www.tassignon.be) kan je een foto vinden van 1935 met deze vakwerkpalen. Ik heb geen idee of ze er nu nog staan.

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

nee die zijn weg, een jaar of 10 geleden hebben ze tussen antwerpen en kontich lijn 25 volledig opgebroken en volledig vernieuwd,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

knibbelknabbel

citaat:
Geplaatst door Peter

Dat de foto's wat wazig zijn ligt aan mijn scanner. De originelen zijn haarscherp. Enkel de belichting zou beter gekunnen hebben[:D][:D][:D]

Peter, Ik had je ooit eens aangeboden om je foto's in te scannen. Dit aanbod blijft geldig hoor![:D]