Profi-Boss

Gestart door centauri167, 26 januari 2009, 18:23:37 PM

centauri167

Na het lezen van dit artikel heb ik toch nog wat vragen:

- daar fleischmann de roco-mauss gebruikt in haar eigen startsets, wat is de levensvatbaarheid van dit product ?
- moet je er nog een transfo bijkopen of kun je met de 150 euro direct aan de slag ?
- welke boosters zijn er compatibel mee ?
- iemand er ervaring mee, en zo ja, de bedenkingen ?

eric

Welk artikel?
en waar haal jij die prijs vandaan?

Als je de neuheiten van 2009 bedoelt moet je ze het het eerst laten  uitbrengen in 2009 en dan klappen we verder.

Ook staat er geschreven,

Contents:
1 Fleischmann-Multi-Maus, 1 mains transformer and 1 amplifier, 12 straight tracks and nog vanalles.

doomslu

citaat:
Geplaatst door eric

Welk artikel?
en waar haal jij die prijs vandaan?

...

MSM 78, pagina 54, het artikel over de Profi-Boss...  [:I]

@centauri167 : ik hoop dat Jacques, de auteur van het artikel, jou hier antwoord kan op geven.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jacques timmermans

Centauri167,

Als je het artikel in MSM 78, zoals Luc Dooms reeds aanhaalde, aandachtig had gelezen, wist je dat deze handregelaar sowieso met het gehele digitaal systeem (LocoNet) van Uhlenbrock compatibel is. Daar deze handregelaar in feite een zuivere DCC regelaar plus minicentrale is, zou hij principieel ook met andere DCC systemen compatibel moeten zijn; Deze bewering heb ik echter niet gestaafd!
Wat ik niet expliciet heb vermeld is dat de transformator niet in de prijs is inbegrepen. In principe kun je de lichtstroom uitgang van elke rijtransformator (max. 16 tot 18 volt) gebruiken; Ik zelf heb de ProfiBoss op een zgn. netstekker met een uitgangsspanning van 12 Volt wisselspanning en een maximale uitgangsstroom van 1 Amp?re aangesloten.

Jacques Timmermans

INFO

Toch weer jammer hoor dat je net het fijne er weer niet van weet.

Profi-Boss is op Rails niveau DCC compatible.

Op Systeem niveau is het LOCONET.

Het kan dus alleen aangesloten worden op systemen welke het LOCONET ondersteunen.

Zoals Digitrax centrales
Uhlenbrock centrales
Fleischmann centrales
Daarop wordt de Profi-Boss dan als slave aangesloten.

De Profi-Boss alleen is een zelfstandige centrale, welke via een LocoNet interface via de computer aangestuurd kan worden en via een computerprogramma welke het LocoNet ondersteund b.v. Koploper vanaf versie 6.6 volledig kan worden ingezet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.