transport frankrijk-engeland

Gestart door n/a, 18 januari 2009, 11:26:20 AM

n/a

hallo,

misschien een domme vraag, maar toch
daar ik reeds van kleins af in de treintjes zit, en van kleinsaf in de autowereld, probeer ik mijn beide passies te mengen.
mijn vraag; is er een leverancier van de wagons, waar je met de auto, bus of vrachtwagen in rijdt , om door de kanaaltunnel van frankrijk naar engeland te gaan??
graag hoor ik het hier
Dirk

conducteur

Ik dacht dat dit mogelijk is met het car system van Faller.
Wie kan dit bevestigen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Ik denk dat Dirk de modellen zelf bedoeld en niet het systeem om wagens automatisch te laten rijden.

Volgens mij zijn de wagons van de Kanaaltunnel nog niet in model uitgebracht. De plaats waar ze ingezet kunnen worden beperkt zich tot de Kanaaltunnel en niet iedereen heeft die op zijn baan nagebouwd zou ik zo denken.
Zelfbouw is misschien een optie?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

scotrail

Dirk,
Begin jaren '90 had Eurotunnel nabij Folkestone een tentoonstelling ivm de in aanbouw zijnde tunnel. Je kon hier ook een grote modelbaan zien in schaal N die de terminal nabij Folkstone en de tegenhanger in Frankrijk voorstelde.
In opdracht van Eurotunnel heeft toen het Britse bedrijf CJM de modeltreinen gemaakt. De locomotieven waren op basis van een Kato chassis (Bo-Bo-Bo) en waren kant en klaar. Er bestond een versie met en zonder motor. De wagons waren in kit vorm. Alle varianten werden gemaakt nl. gesloten wagons met en zonder verdieping voor auto's en bussen en de open wagons voor vrachtwagens. Ook de bijhorende "in" en "uitgang"wagons werden gemaakt.
Al deze modellen zijn een tijdlang ook commercieel aangeboden geweest.
Ik denk niet dat je deze nog nieuw kunt kopen maar af en toe verschijnt er wel eentje op ebay.
Ik weet ook niet of je het Faller Car System (in N) op deze wagons kunt gebruiken.
Misschien heeft CJM nog oude stock. Hun website is www.cjmmodels.co.uk
CJM maken ook modellen van Britse klasse 92 & 66 (die ook gebruikt zijn in de kanaaltunnel). Let op, deze zijn in schaal 1:148 en niet verschieten van de prijs (zo'n 400GBP), maar zijn wel de "creme de la creme" van Britse fabricanten.
Scotrail