Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Vijzen en vijsjes

Gestart door argilla, 16 januari 2009, 14:11:23 PM

Rochevalien

misschien een paar foto's??? niet van die schroefjes[:D]wel van de ertswagons[:p]

Gerrit

Stefan Appelmans

Argilla,
Ik heb juist gemeten (op het scherm[8D])
Uw vijsje is daar 8mm diameter en op die afstand in lengte zijn er juist 6 "schroefdraaien".
ik heb hier een vijsje van M2x10mm. Diameter 1,8 en 6 schroefdraaien op 1,8mm. Dus dat is M2.
Dat moet je normaal vinden in uw treinwinkel, of beter in een goede "radiobestuur" winkel, daar haal ik de mijne. Die hebben M1, 1,4 ,1,6,...platte kop, schuine kop, BTR enz en de moeren en rondellen. Mischien geen M2x5 maar x6 denk ik.
Moest je dat korter snijen, draai er eest een moer op, om het fillet te kunnen "hermaken" als je de moer er daarna afdraait. Anders hoor ik al van hier vloeken...[:D]
stefan.

Stefan Appelmans

PS:
In de grote handel hebben ze niets meer onder M4, en in "metaalvijzen" niets onder 2,5mm.
Ik heb ergens nog 2mm metaalvijzen gevonden en heb er 3 doosjes van 100 gekocht!
Daarna...
stefan.

eric

@ argilla

Iedere goede ijzerwarenhandel in uw streek kan M2 bestellen of heeft ze in huis.
Dus ook in Tessenderlo of Balen (Ooms)[;)]
Zeg daar maar dat ik (den Eric van Kalmthout)het gezegd heeft[:D][:D][:D]

Maar om eerlijk te zijn is het geen metrische draad maar iets van een Engels of Amerikaans inch afkooksel.
De draad is te grof t.o.v. metrisch.

Stefan Appelmans

Maar om eerlijk te zijn is het geen metrische draad maar iets van een Engels of Amerikaans inch afkooksel.
De draad is te grof t.o.v. metrisch.

Dat dacht ik ook eerst, met de vergroting van de foto.
stefan.

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door Dirky

PS als het er maar een paar zijn stuur ik je er graag op als er op stock zijn in mijn magazijn... fotootje en juiste afmetingen dan wel graag!
Dirk



Dirk, ik neem graag uw aanbod aan. Foto's hierbij. Je kan mij als je wilt e-mailen (PM) voor verdere afspraken.

[/img]
[/img]

de maten staan hierboven ( 1ste van boven) de maten zelf kunnen " tienden van een mm verschillen" maar geen 1mm.
Hopelijk heb je er wat aan!
Alvast bedankt[;)]



M2x10

stefan.

Stefan Appelmans

stefan.

argilla

Probleem is opgelost door Dirky[;)]. Was een M2.

Wat nogmaals aantoont, dat het forum hier een bron van oplossingen kan geven voor een bepaald probleem. Het nut van dit forum is al meermaals bewezen.[:D]
Bedankt ook aan iedereen die heeft meegeholpen met raad en daad.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15