Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

stationsgebouwen architectuur

Gestart door Dirky, 14 januari 2009, 15:01:56 PM

Dirky

Vele oudere stationsgebouwen van kleinere gemeenten lijken wel zeer sterkt op elkaar. Zijn er ergens plannen beschikbaar die men als basis kan gebruiken om een variante te bouwen aub? Ik zoek naar tekeningen die kunnen dienen voor de bouw van het Station van Nederbrakel...
met dank!
Dirk

wimhelsen

er zijn 2 boeken op de markt met veel stations (ik denk bijna allemaal) volledige beschrijving en ontwerpen. Zie link bij jacadis. Deze boeken zijn ook te koop bij de uitgever van Modelspoormagazine.
(treinboetiek).
http://www.jocadis.com/index2.php?lng=nl&pa_pr=boutique_livres

modelspoorse groeten
Wim
HO märklin digitaal, NMBS, III

MARKLINRIJDER

Ik denk dat Wim de boeken van Hugo De Bot bedoeld.
Stationsarchitectuur van Belgi? Deel 1 en deel 2.

Volledige beschrijvingen klopt daar wel maar ontwerpen niet gans.

Met deze boeken kan je wel VEEL achterhalen van je station.

Groetjes,

David

Michiel

Ik weet niet of je al deze foto gevonden had van je station?

bron: garesbelges2.site.voila.fr
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

Er zijn wel meer boeken over station dan de 2 van hugo de bot, maar er staan nergens echt plans in,

De franse fotosite vind ik wel ook intressant
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Mr-tsjoektsjoek

Mooie postkaart !

Ferme trein, een lok, ??n of twee wagons en een fourgon ballon.

Peter

In de boeken van Max Delie staan ook prachtige foto's. Dikwijls kan ook de Heemkundige kring van dat dorp, gemeente, stad .. uitkomst bieden.
Op die mannier ben ik aan prachtige opnamen geraakt van "ons" station, nl. Hoboken-Polder



Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Intussen heb ik een drietal postkaarten gevonden die toch wel de meeste kanten zichtbaar maken. Nu blijkt het station van Celles (Escannafles) nogal veel gelijkenis te tonen met Nederbrakel. ( volgens http://users.skynet.be/garesbelges/ ) en als ik me niet vergis staat dat het gebouw er nog... Weet al waar naartoe dit weekend!
thx voor alle reacties...
Dirk

Dirky



Eerste 3D pogingen aan de hand van beschikbaar materiaal. Station van Celles/Escanaffles staat er inderdaad nog. Hopelijk laten de eigenaars toe dat ik met mijn meetgereedschappen een toerke doe rond de woning :-)

Dirk