Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reeks 72

Gestart door Peter, 07 januari 2009, 18:52:06 PM

Peter

Heeft er iemand ervaring met de bouw en het (dagelijks) gebruik, zoals rij-eigenschappen enz. van een bouwdoos van de reeks 72 of 272 van Jocadis?
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter


NIEMAND ?????[:0][:0][:0]

En bij Jocadis zijn ze uitverkocht, dus wie heeft die?[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

de mannen van het spoor uit Sint Niklaas hebben er indertijd van gekocht

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

Peter,misschien het artikel in MSM eens (her)lezen? en nog dit ; een 4 assige lok met vaste assen blinkt al niet uit door zijn rijeigenschappen,waarom zou dit dan in model anders zijn? en dan nog bij een bouwkit!
Ik waag mij dus niet aan deze kit die toch waarschijnlijk voor in de vitrinekast zou zijn.

Gerrit

Peter

Gerrit,
Ik heb dat artikel gelezen (al een paar keer trouwens) maar een korte test, hoe goed hij ook uitgevoerd is, kan niet op tegen ervaringen van gebruik op een "normale" baan en op lange termijn.
Over de bouw zelf stond echter maar heel weinig in dat artikel.
Voor dat ik dat model (bouwdoos) overkoop van een kennis, had ik toch graag meer info.
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Ik heb zelf een type 272 gebouwd.  Dus geen Jocadis-versie, maar volledige zelfbouw.  De mijne was af vooraleer Jocadis' uitkwam.[:D]
Vanaf het chassis tot de kast is alles zelf gebouwd.  De kast uit plasticard, het chassis uit messing, verzwaard met vloeibaar lood.
De wielen met assen en de tandwielen komen alle van M?rklin, dezelfde als van de type 260.

De lok is dus aangedreven op alle vier de assen en de blinde as.

De rijeigenschappen zijn goed. Voordeel van M?rklin wielen is dat je de afstand tussen beide wielen kun aanpassen.

Ik bedoel hiermee als de lok ontspoord dat kun je de wielen iets dichter bij elkaar zetten : bvb 14,3 mm ipv 14,5 mm tussen de wielen.

In tweerail moet dit toch ook kunnen ?

Hier een foto :