Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

ROCO 2009

Gestart door wisselstromer, 04 januari 2009, 12:10:46 PM

PaulC

citaat:

Die link doet het bij mij niet,mijn fout???????????
wim




Wim,

gebruik deze link eens (gevonden op BeneluxSpoorNet):
http://www.marijnbosch.com/neuheiten2009/Roco_Neuheiten_2009.pdf

Paul

itchy

hallo,

bij de reeks HLR 80 staat een wisselstroom tekentje (~)
betekent dit dat dit model dan enkel in wisselstroom versie zal uitkomen?

steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

citaat:
Geplaatst door itchy

hallo,

bij de reeks HLR 80 staat een wisselstroom tekentje (~)
betekent dit dat dit model dan enkel in wisselstroom versie zal uitkomen?

steven

Ik heb het ook gezien. Zal wel een drukfout zijn veronderstel ik. Het zou echt te gek zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mini-bs

ook niet te vergeten :  nr 66711
weliswaar een FS-versie, maar de familie Ambrogio woont gewoon op de steenweg in Muizen.
 

Sicco

citaat:
Ik heb het ook gezien. Zal wel een drukfout zijn veronderstel ik. Het zou echt te gek zijn.


Nee het eerste nummer is het gelijkstroomnummer en daarnaast staat het wisselstroomnummer (69xxx).

ysbeer

citaat:
Geplaatst door PaulC

citaat:

Die link doet het bij mij niet,mijn fout???????????
wim




Wim,

gebruik deze link eens (gevonden op BeneluxSpoorNet):
http://www.marijnbosch.com/neuheiten2009/Roco_Neuheiten_2009.pdf

Paul




PERFECT BEDANKT
wim

itchy

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Ik heb het ook gezien. Zal wel een drukfout zijn veronderstel ik. Het zou echt te gek zijn.


Nee het eerste nummer is het gelijkstroomnummer en daarnaast staat het wisselstroomnummer (69xxx).



oef! bedankt [:)]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

roco brengt in 2009 de volgende belgische nieuwigheden uit
serie 96 stomer
reeks 60 diesel (roco heeft dus blijkbaar de mallen gekocht van mehano)
serie 80 diesel
voor de wagons zie pdf vanaf pagina 51

http://download.gbbkolejka.pl/doc/Roco_NH09-Innenteil_051208.pdf


ik zie het verband niet tussen een proto type 60 en een type 51 (behalve de neus is alles verschillend). Nu gaan wij misschien een correkete neus hebben [;)]



Inderdaad, Patrick, veel verschil is er inderdaad niet.  Dit in tegenstelling met de seriemodellen van de reeks 60 (zie Model VBV)

Ik wacht al langere tijd op de juiste neus voor het type 200 (en 210 proto), misschien is voor Roco ? Van Mehano zullen we het niet meer moeten verwachten, zeker ? [:(][:(][:(]

Wat mij ook interesseert op de site van Roco, is het type 96 hoewel het wat overladen is met details, zo stond het reservoir boven op de ketel er niet op bij het Belgisch model. De getoonde kolenbak is de NB-versie, bij de NMBS was er een trechtervormige opbouw.

Niettemin een prachtig basismodel om een beetje ombouw te doen,[:D][:D][:D]

Peter

Zo te zien hebben ze voor de 96 gewoon het Duitse model een ander kleurtje gegeven. Maar het is in elk geval een goed model om verder aan te passen. Het bespaart ons in elk geval het "vervelende" werkje om de wielen en het chassis in het zwart te schilderen.

Wat betreft de 60. Als Roco de mallen van Mehano voor een prikje hebben kunnen kopen zouden ze wel gek zijn dit niet te doen. Die mallen zouden dan nog wel aan de Roco spuitmachines moeten aangepast worden, of....ze zouden bij dezelfde asiatische firma....[8D][8D]
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

De 60er zou een nieuwe productie zijn.
En ik vermoed(!!!!!) dat MEHANO geen mallen heeft verkocht.
Ze gaan gewoon verder. Maar na Nurnberg weten we meer.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

theedooz

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door dgrr57

CiteerGeplaatst door wisselstromer

ik zie het verband niet tussen een proto type 60 en een type 51 (behalve de neus is alles verschillend). Nu gaan wij misschien een correkete neus hebben [;)]



Inderdaad, Patrick, veel verschil is er inderdaad niet.  Dit in tegenstelling met de seriemodellen van de reeks 60 (zie Model VBV)



Er zit toch wel degelijk verschil tussen; al was het maar omdat de ene (51) zesassig is en de andere (proto 60) vierassig. Ook is de 60 een stuk korter. Een goede keuze van Roco, want ondanks dat het maar 6 loc's waren, zijn er erg veel verschillende uitvoeringen en kleuren geweest. Ik zit er i.i.g. wel op te wachten.
 

Peter

Ik tel in het boek "Diesel" van Max Delie alleen al 5 verschillende kleuren schema's. Dat beloofd dus.

Maar het is blijkbaar nog niemand opgevallen:

GEEN BLAUWE REEKS 20 [:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik tel in het boek "Diesel" van Max Delie alleen al 5 verschillende kleuren schema's. Dat beloofd dus.

Maar het is blijkbaar nog niemand opgevallen:

GEEN BLAUWE REEKS 20 [:0][:0][:0]



Die zal bij die 5 exclusieve modellen voor Belgi? zitten waarover Tufken het had hoop ik.

modelbaanHO

De foto in de brochure is niet echt duidelijk maar het lijkt erop dat de rangeerlok reeks 80 het nummer 8033 heeft. Hopelijk wordt dit niet het defintieve nummer, want dat is reeds uitgebracht.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Sicco

Gewoonlijk zou ik zeggen: dat komt wel goed, maar na de stunt van de 6215 (3x) en de 6289 (2x) sta ik nergens meer van te kijken...

groeten Sicco