Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Waar messing profielen kopen

Gestart door Petdig1, 02 januari 2009, 20:20:34 PM

Petdig1

Wie kan mij een goed adres  aan de hand doen waar men messing profiel en dunne messing draad  verkoopt.  Zoek Messing h profile 3*3 mm, U profielen en messingdraad  van 0.8 mm - 0.7 mm

Liefts ergens omgeving Antwerpen / Gent  en winkels die dit op stock hebben
Tx
Peter
Sbb en Bls baan in opbouw

doomslu

Kijk eens bij Schleiper. In Gent hebben ze heel wat in stock. Wellicht ook in Antwerpen, maar ik was een paar dagen geleden in Gent en kan dus alleen maar met zekerheid zeggen dat er daar heel wat verschillende profielen beschikbaar zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Petdig1

heb je een adres van deze zaak in Gent, Woon hier al bijna 30 jaar maar deze zaak ken ik niet?  Zeer geintersseerd
Tx en groetjes

Peter
Sbb en Bls baan in opbouw

Peter

Bij Veschooten op de eiermarkt in Antwerpen (duur) of bij de collectorsbank (vroeger in Wilrijk) nu op de grote steenweg in Berchem.
Waarschijnlijk ook bij Ballien op de turnhoutse baan en dan bedoel ik NIET de treinenwinkel, doch bij zijn broer een goede honderdmeter verder, op de andere straatzijde, niet ver voorbij zaal Roma.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Potverdorie, ik weet zo blindelings hoe ikke naar Schlieper in Gent moet rijden, maar het adres [?][?][?] zal eens op google gaan kijken[;)]

PeterC

citaat:
Geplaatst door Petdig1

heb je een adres van deze zaak in Gent, Woon hier al bijna 30 jaar maar deze zaak ken ik niet?  Zeer geintersseerd
Tx en groetjes


Peter, het adres is 9000 Gent, Onderbergen 31
http://www.schleiper.com/index.cfm
Groetjes, Peter


doomslu

citaat:
Geplaatst door Petdig1

heb je een adres van deze zaak in Gent, Woon hier al bijna 30 jaar maar deze zaak ken ik niet?  Zeer geintersseerd
Tx en groetjes

Peter

Peter, je woont daar al bijna 30 jaar en kent Schleiper niet? Ai ai [:I]
Het is een grote papier- en knutselwinkel. Telkens als ik daar kom wil ik de ganse zaak leegroven. [:D]
Ik heb daar maandag nog een vondst gedaan : zeer fijne aluminium golfplaat.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Petdig1

bedankt voor de snelle respons.   Nu dat ik de website  heb en de foto zag  van de voorgevel in Gent ...ja die zaak ken ik.  Zelfs al geweest voor verf en kartonplaat.  Nooit geweten dat ze er ook messing profielen hadden !!!  

Eerste klas en  allen bedankt voor de reacties !

Kan ik weer verder met de bouw van mijn bovenleidingen

Peter
Sbb en Bls baan in opbouw

wisselstromer

heeft pbmessing ook geen messingprofielen??
lijkt me onlogisch dat paul dat niet zou hebben

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

loebaske

Paul heeft die ook in zijn assortiment....

doomslu

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

heeft pbmessing ook geen messingprofielen??
lijkt me onlogisch dat paul dat niet zou hebben

wim

Die heeft dat zeker. Alleen woont hij niet in Gent... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

Klinkt misschien raar,maar als ik fijn spul van messing zoek,ga ik meestal kijken bij een zaak waar ze radiografische bestuurbare modellen verkopen.(boten,vliegtuigen,auto`s enz.)
Deze hebben vaak ook onderdelen en bouwmatrialen op voorraad.

wisselstromer

pbmessing staat ook op veel beurzen en verstuurd ook via de post


wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

jean-luc

Bij AD Verbrugghe aan de achterzijde van het station te Brugge kun je massa's profielen in messing en hout vinden.
Daarnaast heeft hij alles (ja ALLES !) van Evergreen profielen aan heel billijke prijzen permanent in voorraad. De meter-profielen en de king-size platen heeft hij, bij mijn weten, als enige in Belgi? te koop.
http://www.modelcars.be/
Hij verkoopt nu ook treinmateriaal en bouwkits Faller en Vollmer.
Makkelijk te bereiken met de trein. Anderzijds ligt hij tussen de Expressweg rond Brugge en de weg naar het centrum, voor als je met de auto komt. Geen parkeerproblemen. Zeker de moeite van de verplaatsing waard; en ondertussen een gelegenheid om Brugge die Scone eens te bezoeken [;)].

Groeten, Jean-Luc

Petdig1

Schleiper was een gouden tip.  

Al mijn materiaal gevonden !!

tx
Peter
Sbb en Bls baan in opbouw