Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Wat zouden we nog willen?

Gestart door Peter, 28 december 2008, 10:45:12 AM

Tom

Van mij zouden er wel groen M2's voor tijdperk IV mogen komen.
Die zouden wel mooi staan acher mijn bolle neus voor een kajaktrein.
Tom

Arbeco

Tom, die zijn er al hoor!
Zelfs met een stuurstandrijtuig erbij...

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Tom, die zijn er al hoor!
Zelfs met een stuurstandrijtuig erbij...

Groetjes Len[;)]



Maar of die nu nog te koop zijn?

Brossel

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Tom, die zijn er al hoor!
Zelfs met een stuurstandrijtuig erbij...



M?rklin heeft in tijdperk IV uitvoering enkel de groene M2's voor het trekduwbedrijf uitgegeven. Deze rijtuigen hebben gekleurde vakken op het einde van het rijtuig. Een geheel groene stam ontbreekt nog.

Als Tom een kanotrein wil nabootsen, zoals vroeger reed naar Houyet (Ardenne), kan hij geen gebruik maken van die groene trekduw M2's. In werkelijkheid reden namelijk pas in 1992 voor het eerst trekduwstammen M2 in de T-treinen naar Houyet. Geheel groene stammen waren toen al pass?. Hooguit is mogelijk een mengeling van groen en bordeaux M2 rijtuigen in een trekduwstam. Overigens zijn de trekduw rijtuigen (dieselversie) in bordeaux ook nog niet uitgegeven. Dus deze optie is nu nog niet mogelijk met de M?rklin rijtuigen.

Voor een geheel groene M2 stam als kanotrein kan Tom inderdaad een AFB inzetten, maar bijvoorbeeld ook een reeks 60 van Van Biervliet. Uiteraard dan wel omlopen op het eindpunt.

Groetjes Davy

Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Tom

Bedankt Davy, het was dus in die richting dat ik aan het denken was, een stam groene M2's om lans da Athus-Meuse in te zetten eind jaren 70, begin jaren 80. [;)]
Wat die 60 betreft, de loc spreekt mij enorm aan, maar om mijn budget een beetje te sparen wacht ik op een versie met originele livrei, nummering 1970 en van de stelplaats van Ronet.
Mischien ben ik een beetje kieskeurig, maar dit is mijn manier om selectief te zijn.
Tom

Brossel

citaat:
Geplaatst door Tom

Wat die 60 betreft, de loc spreekt mij enorm aan, maar om mijn budget een beetje te sparen wacht ik op een versie met originele livrei, nummering 1970 en van de stelplaats van Ronet.



Doordachte keuzes zijn goed! Zo dacht ik eerst ook, totdat vriend Sicco mij wees op foto's van de 6020 in de reizigersdienst tussen Namur en Dinant, bijvoorbeeld in het boek over de series 55 en 60 van M?rklin, Trix & Kleinmodellbahn. Aannemelijk is de echte 6020 dus ook een tijd ingezet geweest vanuit FEO (Ronet), dus mogelijk ook voor de kanotreinen of de spitsslag heen en terug naar Bertrix.

Voor mij genoeg reden om behalve de nog te verschijnen 6072 in gele livrei, ook de 6020 te willen. Maar het budget speelde daarbij uiteraard ook een rol, aangezien ik geen interesse heb in die nieuwe modellen van reeks 15, 16, 18, 25.5 of bijvoorbeeld het type 12, was er wat ruimte voor die 6020.

Anderzijds sluit ik zeker niet uit, dat Van Biervliet in de toekomst vast nog meer versies gaat uitgeven. Dus wellicht ook wel een originele reeks 60, 4cijferige nummering van Ronet. Misschien verkoop ik mijn 6020 dan wel...

Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Peter

Nog iets te binnen geschoten dat ik graag zou hebben, maar waarschijnlijk niet op de markt zal komen, namelijk de rijtuigen van het type "Nord-Belge"
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

De beste wensen voor iedereen.

Voor diegene die naar Belgische nummerplaten, zie volgende link
http://www.tl-modellbau.de/oxid.php/sid/17c1b0c602143b4a247750bda7c56c7b/cl/alist/cnid/bc94162db433d7f01.61823861

Sommige handelaars in ons landje hebben deze in huis.

Pluis deze site maar eens na, zitten interessante dingen in.

Groeten

Rudy

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Peter

Nog iets te binnen geschoten dat ik graag zou hebben, maar waarschijnlijk niet op de markt zal komen, namelijk de rijtuigen van het type "Nord-Belge"



Naar horen zeggen zouden ze in het verleden reeds geproduceerd zijn in Franse uitvoering (De Nord-Belge is een zusterbedrijf van de Franse Cie du Nord) voor de Franse markt.


conducteur

Het kraanwagentje van marklin met decoder en aandrijvingen. Heb bijna genoeg bijeengespaard. Het staat toevallig ook te koop bij Tony[^]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Peter

Nog iets te binnen geschoten dat ik graag zou hebben, maar waarschijnlijk niet op de markt zal komen, namelijk de rijtuigen van het type "Nord-Belge"



Naar horen zeggen zouden ze in het verleden reeds geproduceerd zijn in Franse uitvoering (De Nord-Belge is een zusterbedrijf van de Franse Cie du Nord) voor de Franse markt.



Dat "horen zeggen" klopt in dit geval voor 100%: kijk hier maar eens:
http://pagesperso-orange.fr/amf87/expressnord.htm#Express%20Nord

Dit is wel de Franse versie van de Nord- Belgerijtuigen maar daar is eenvoudig een Belgische versie van te maken. Volledigheidshalve ook nog even vermelden dat Jocadis begin jaren 90 ook van plan was deze rijtuigen uit te brengen maar helaas is dit bij plannen gebleven.
MC

dgrr57

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Peter

Nog iets te binnen geschoten dat ik graag zou hebben, maar waarschijnlijk niet op de markt zal komen, namelijk de rijtuigen van het type "Nord-Belge"



Naar horen zeggen zouden ze in het verleden reeds geproduceerd zijn in Franse uitvoering (De Nord-Belge is een zusterbedrijf van de Franse Cie du Nord) voor de Franse markt.



Dat "horen zeggen" klopt in dit geval voor 100%: kijk hier maar eens:
http://pagesperso-orange.fr/amf87/expressnord.htm#Express%20Nord

Dit is wel de Franse versie van de Nord- Belgerijtuigen maar daar is eenvoudig een Belgische versie van te maken. Volledigheidshalve ook nog even vermelden dat Jocadis begin jaren 90 ook van plan was deze rijtuigen uit te brengen maar helaas is dit bij plannen gebleven.




Ja, AMF87 : 175 ? de kit en 440 ? gemonteerd [;)], per rijtuig, natuurlijk [:(][:(][:(][:(]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door dgrr57
Ja, AMF87 : 175 ? de kit en 440 ? gemonteerd [;)], per rijtuig, natuurlijk [:(][:(][:(][:(]
Jawadde, als je dan een trein van 8 rijtuigen wil ... [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

dat is inderdaad iets te veel,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Dan zal ik toch eerst de Lotto moeten winnen, en dan nog....[:0][:0]
Nee, dat is overdreven. En ik vond de rijtuigen van ADE al duur[:I]
Dus ik dacht, nee, ik hoop dat .....David....[:D][:D][:D]alhoewel, het zal niet meevallen met die ronde vormen[:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter