262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

amibo

Dank je wel. :)
Moet nog heel wat aan gebeuren.

mnieuwlaet

Citaat van: knibbelknabbel op 07 maart 2015, 10:16:26 AM
Echter, de rode lichten zitten op AUX1 en AUX2, te schakelen met respectievelijk F1 en F2, en ze gaan NIET mee met de rijrichting!


Ik ga waarschijnlijk nog wel de aanpassing doen dat ze wel wisselen met de rijrichting, en dan apart uitschakelbaar zijn...


Zou je kunnen beschrijven hoe je de sluitlichten met rijrichting op de lichtfunctie plaatst? en de witte apart met F1 en F2 want dat zou ik ook wel beter vinden.

Alvast merci... wat zouden we toch zonder forum doen eh?!

bellejt

ze laten meegaan met de rijrichting is een kwestie van mapping.De witte schakelen via een andere F dan F0 zal wel de nodige ombouwaanpassingen geven want die staan vermoedelijk op de vaste F0 uitgangen gekoppeld (witte en gele uitgang decoder).Zal het eens bekijken zodra ik de mijn binnen heb.AC 3 railversie.

reeves

De draden van de witte lichten lossolderen en deze wisselen met de draden van Aux 1&2 ( rode lichten) de gemeenschappelijke gewoon zo laten, dan wat cv's aanpassen ivm rijrichting ed en klaar is Kees

Groet Tom

bellejt

Tom,zitten er ook geen AUX3/4 op want er is sprake van een 21p decoder of een plux ? Anders gewoon de lichten aan die uitgang koppelen.Wat jij voorsteld is natuurlijk ook makkelijk want dan schakelt de rode verlichting gewoon met F0.Zal vermoedelijk wel de uitgang moeten omgedraaid worden of een hermapping.

SuSke

En als we dan toch aan het los- en terug vast soldren zijn  ;) Graag ook de regeling als ik in rangeer modus ga, aan beide kanten de witte lampen aan  8) kwestie van het simpel houden
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mnieuwlaet

Ik steek plux 22 erin en khoor kortsluiting...? Tis toch de brugstekker verwijderen en gewoon inpluggen?

bellejt

zodra ik de mijne heb zoek ik het uit en stuur dan desgevraagd de esux file op naar geinteresseerden.Mss maak ik er wel een topicje van met enkele fotootjes erbij hoe om te bouwen.Wel te verstaan van het AC model maar zal wel nagenoeg idem zijn aan het DC model.

jb

Citaat van: bellejt op 11 maart 2015, 16:13:43 PM
zodra ik de mijne heb zoek ik het uit en stuur dan desgevraagd de esux file op naar geinteresseerden.Mss maak ik er wel een topicje van met enkele fotootjes erbij hoe om te bouwen.Wel te verstaan van het AC model maar zal wel nagenoeg idem zijn aan het DC model.

Fantastisch, als u zo vriendelijk zou willen zijn  :)

Rangeerduivel

Citaat van: mnieuwlaet op 11 maart 2015, 16:10:20 PM
Ik steek plux 22 erin en khoor kortsluiting...? Tis toch de brugstekker verwijderen en gewoon inpluggen?

Inderdaad,brugje zit in het midden van de reeks gaatjes,eruit en plux22 erin,adres geven en ju!
Ik moet je waarschijnlijk niet zeggen dat het inpluggen met de uiterste zorg dient te gebeuren,want zo'n pinnetje plooit rap en dan zet het zich dwars tussen decoder en printplaat,met alle gevolgen van dien.
even goed nazien,en als alles in orde is en je hebt nog kortsluiting,best terug naar de winkel.

;)

bellejt

zou best wel eens de binnenzijde willen zien want volgens website esu plux 22 zou deze al 4 van de 6 functieuitgangen aan boord hebben.Leuk

mnieuwlaet

Gelukt moet langs achterzijde ipv brug in de print vond al dat het spande...

mnieuwlaet

Heb iets ontdekt waarschijnlijk foute soldering bij mijn model. Aan één kant branden de rode lichten niet aan buitenkant en wit niet aan binnenzijde maar alternerend. Eentje buitenzijde eentje binnenzijde...?

Rangeerduivel

Citaat van: mnieuwlaet op 11 maart 2015, 17:34:10 PM
Heb iets ontdekt waarschijnlijk foute soldering bij mijn model. Aan één kant branden de rode lichten niet aan buitenkant en wit niet aan binnenzijde maar alternerend. Eentje buitenzijde eentje binnenzijde...?

Zal waarschijnlijk van dezelfde zatte Chinees zijn die mijn 8217 geassembleerd heeft! ;D
Bij mij brandt 1 wit en 1 rood licht rechts vooraan ook niet,als ik ooit eens 5 minuten tijd heb... :D
Keer daarvoor eens terug naar de winkel(2u rijden héén en terug!)
O9ok de kabineverlichting(F5) werkt niet

ceuleer

Hebben jullie de loc eerst analoog getest ?
Als de lichten dan normaal werken, is het een instelling van de decoder, verkeerde instellingen bij decoders voor nieuwe locomotieven gebeurt geregeld, je weet wel hé Rudy, uwe Mehano Class 66/77 had ook lichtproblemen, een aangepaste file uploaden via de lokprogrammer, en alles werkt perfect.  ;)