Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

HLE 13 HLE 20 en nu HLE 27 :-)

Gestart door nmbs, 25 december 2008, 15:43:21 PM

nmbs

Door het grote aantal defecte 13'en (we zullen maar zwijgen he :D), is er nu naast de reeks 20 ook een 27 te spotten op de verbinding Brussel Luxemburg.  Gezien door werkzaamheden in het station van Luxemburg, de gesleepte treinen beperkt zijn tot Aarlen, geeft dat geen problemen voor het tractiematerieel dat al dan niet moet uitgerust zijn met de aangepaste seinbeeldherhalingsinstallatie van de CFL.
Gisteren treinen 2128 en 2116 getrokken door HLE 2701.  
En weet je wat het rare is?  Normaal is de 2116 met een 13 en komen we in Aarlen steeds met 10 ? 15 minuten vertraging aan.  Gisteren.....overal op tijd met een 27 en 10 M6'en.  :p

Mvg Stephane

Anarchy

Daarstraks was er weer een dertientje kapot. Dat gaf volgende samenstelling: HLE 21 + HLE 16 op voertuig + I11 ram [:p]

doomslu

Wat scheelt er eigenlijk met die dertienen ? Ik dacht dat de kinderziektes nu toch zouden moeten opgelost zijn ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

citaat:
Geplaatst door doomslu

Wat scheelt er eigenlijk met die dertienen ? Ik dacht dat de kinderziektes nu toch zouden moeten opgelost zijn ?



Goh ja ze hebben weer een slechte periode. De laatste tijd, met de hevige koude, hebben ze veel problemen met de dynamische rem o.a.

Greg

Gisteren zag ik op L50A ook 27igen die een 13 +reizigers voorttrokken.
Wrs nog 1 die defect was.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

factageklerk

deze locs hebben de laatste weken wel wat af te rekenen met defecten. By the way de HLE 16 verzekerd nog steeds dagelijks de trein Luik-Guillemins/Welkenraedt
 

B-Cargo

heb horen zeggen dat de 13'en problemen hebben met olie in de transformators, door de vrieskou blijkt die te gaan stollen, of in ieder geval veel minder vloeibaar te worden, rheostatisch remmen doet er dan ook niet goed aan op de Athus-Meuse want dan blazen de ventilatoren nog meer ijskoude lucht de machinekamer in.
Nu er weer wat zachtere temperaturen aankomen zijn de problemen hopelijk van de baan!