Nieuwe dienstregeling

Gestart door rixke rail, 24 december 2008, 21:28:19 PM

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

13erke

[:D],
nu mogen ze in Ronse niet meer klagen he, een rechtstreekse verbinding met Ath en Geraardsbergen[:D][:D][:D]

man, man, nu zijn ze wel echt achterlijk aan het worden bij Infrabel

Anarchy

citaat:
Geplaatst door 13erke

[:D],
nu mogen ze in Ronse niet meer klagen he, een rechtstreekse verbinding met Ath en Geraardsbergen[:D][:D][:D]

man, man, nu zijn ze wel echt achterlijk aan het worden bij Infrabel



En dat allemaal op de nieuwe spoorlijn 91 [:D]

Gerry

Je moet eens kijken in het 'IC-IR Treinwijs' boekje van december 2006.
Daar bediende de IRd op L91:
Edingen - Ath - Rebecq - Papignies - Houraing - Lessen - Deux-Acres - Geraardsbergen.[8D]

Lijn 123 tussen Braine-le-Comte en Edingen en L115 tot Rognon weer aangelegt??  [:D]

Vrolijk Kerstfeest iedereen [;)]

Gerry

rixke rail

De eigenlijke uitleg zou wel eens de volgende kunnen zijn :
op de plaats van Ronse, ReNaix in het Frans, moet eigenlijk ReBaix staan ! E?n fout lettertje en de vertaler gaat de mist in !
Dat is ??n.

Maar er staat een nog grotere kemel op ! [:0][:o)] Z??r pijnlijk ![B)] Ze zijn idd. achterlijk aan het worden bij Infrabel ! [V]
Zie de reactie van Jeroen (Anarchy) : lijn 91 [?] Wadisda [?] (Edit)
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Noem mij dom, maar ik volg niet meteen hoor. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Even wat opzoekingswerk gedaan en uitleg gevonden op de blog van Steven "Spoorvreter" De Schuiteneer :

citaat:
De laatste jaren staat de lijn in het spoorboekje gekend onder nummer 91, maar veel spoorwegmensen spreken gewoon over lijn 90 (Denderleeuw - Geraardsbergen - Ath - Jurbise) of over lijn 90B.
Om toch enig onderscheid te maken met lijn 90 prefereren we daarom voor lijn 90B als vervolg op lijn 90 (Denderleeuw - Geraardsbergen).



Ze zijn dus toch niet zo achterlijk als ik dacht ! [:I]
Mijn excuses !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN