isolerende raillassen voor Marklin K-rails (HO)

Gestart door teessee, 21 december 2008, 13:02:03 PM

teessee

Voor het aanbrengen van een terugmeldingsysteem via de railstaven ben ik op zoek naar isolerende raillassen om bij de verbinding van Marklin K-rails te gebruiken. Bij navraag in mijn treintjeswinkel bleek zoiets niet te bestaan. Waarschijnlijk maakt Marklin dit niet. Heeft iemand weet van enig ander merk dat wel raillassen maakt (in plastiek)die passen op de K-rails van Marklin. Hoewel ik hetzelfde systeem kan doen werken door stukken railstaaf door te slijpen zou ik dit liever vermijden aangezien ik toch volledige trajecten als bezetmelding wil gebruiken.
Tom

PeterC

Tom,
Ik gebruik hiervoor isolerende spoorverbindingsstukjes van Fleischmann (bestelnummer 6403).  De metalen verbindingsstukken worden van de K-rail afgetrokken en vervangen door deze plastieken.  De kleur is half doorzichtig wit, zodat ze met wat verf moeten gecamoufleerd worden.
Hier de link:
http://www.fleischmann.de/?viewproduct=695&pid=17&trackgauge=&label=&equipment=&epoch=&query=6403&onlynew=
Groetjes, Peter


ysbeer

Wat is het verschil tussen doorslijpen en isolatielassen als je het volledige traject als bezetmelding wil gebruiken.?????????????
wim

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Wat is het verschil tussen doorslijpen en isolatielassen....
Als je isolatielassen gebruikt hoef je niet te slijpen.[:)]

Blausee-Mitholz

citaat:
Geplaatst door PeterC

Tom,
Ik gebruik hiervoor isolerende spoorverbindingsstukjes van Fleischmann (bestelnummer 6403).  



Fleischmann Profirail 6433 passen beter.

Mvg, Johan

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Wat is het verschil tussen doorslijpen en isolatielassen....
Als je isolatielassen gebruikt hoef je niet te slijpen.[:)]



Maar als je slijpt hoef je geen raillassen te kopen[:)]

conducteur

Als je slijpt moet je een zaagje of dremel of... kopen
Zo kan je eeuwig bezig blijven h
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

teessee

Waarom ik liever niet slijp is voor mij vrij evident, als je de rails origineel kan laten waarom zou je dat dan niet doen. Ik ga alvast op zoek naar die Fleischmann Profirail raillassen denk ik
Tom

fredvervoort

Ik denk dat op de K-rail het aftrekken van de verbindingslassen niet mogelijk is. Het is mij nog niet gelukt. De beste ervaring die ik hierin heb, is doorslijpen van ??n railstaaf op een drie ? vier cm van het uiteinde van de rail. Op die manier behoudt alles zijn stevigheid en blijven de sporen onderling nog goed verbonden.
Fred

erik de noorman

Brelec heeft in zijn gamma een bouwsteen die via een impuls via de middengeleider ook dedectie doorgeeft. Werkt prima. Voordeel je moet geen rail opofferen voor stroomdecectie en kan dus bijven stroom opnemen via beide rails. Ik ben daar alvast zeer tevreden over.
Erik

PeterC

citaat:
Geplaatst door fredvervoort

Ik denk dat op de K-rail het aftrekken van de verbindingslassen niet mogelijk is. Het is mij nog niet gelukt.
Fred


Met een fijne bektang de raillas vastnemen en eventjes bewegen en hij is los.  De raillassen zijn met een puntlas vastgemaakt en met wat 'geweld' los te maken (zo lukt het bij mij althans).
Groetjes, Peter