Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Type 1

Gestart door erik de noorman, 16 december 2008, 22:56:34 PM

erik de noorman



Ondanks de loc nog verder gedetaileerd moet worden ben ik ondertussen ook aan de tender begonnen.































Erik

rixke rail

Ewel, ik wilde het eigenlijk gisteravond nog vragen, over de tender. Dat ik benieuwd was wat je daar van ging maken !
Maar ik wilde U niet afjagen, en zie nu !
Je was er al aan begonnen ! En hoe ! [^]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Ik val in herhaling, ik weet het [:I] Prachtig Project [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Oedoetemet, oedoetemet ??

Na enkele eigen probeersels in die "rijstbakskes" laat ik dat liever aan de professional over. Ik keer terug naar "good old" plasticard...

Schitterend werk, Erik...
Always be modelling!

factageklerk

Erik kunt ge eens geen demonstratieavond organiseren "voordelig bouwen met afval" ik denk dat er hier op het forum grote interesse voor is
 

ERVIN

De afvalverwerkende bedrijven hebbeb dit jaar 12% minder afval moeten verbranden, nu weet ik waar dat allemaal naartoe is gegaan.
Naar den Erik!![;)]

@Factageklerk, zo'n demonstratieavond zie ik ook wel zitten, maar dan moeten we eerst bij de chinees gaan eten h?.[:D]

factageklerk

Wat ook een leuk idee is  "S.O.S. Erik" [:D][:D]een programma om de modelbouwers te helpen met de bouw van hun baan....
en wa hebbe we geleerd ;
punt 1; we gebruiken aluminiumbakjes i.p.v. plasticcard
punt 2; we gebruiken balpennen i.p.v. profieltjes
punt 3; ......
[:D][:D][:D][:D]
 

conducteur

citaat:
Geplaatst door ERVIN

De afvalverwerkende bedrijven hebbeb dit jaar 12% minder afval moeten verbranden, nu weet ik waar dat allemaal naartoe is gegaan.
Naar den Erik!![;)]



Daarom dat daar geen vuilniszakken stonden als ik bij hem in zijn restaurant geweest ben.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Roderik

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Wat ook een leuk idee is  "S.O.S. Erik" [:D][:D]een programma om de modelbouwers te helpen met de bouw van hun baan....
en wa hebbe we geleerd ;
punt 1; we gebruiken aluminiumbakjes i.p.v. plasticcard
punt 2; we gebruiken balpennen i.p.v. profieltjes
punt 3; ......
[:D][:D][:D][:D]


En den Erik is geen irritant ettertje zoals Piet...
Hij heeft al minstens 1 trouwe kijker...
Always be modelling!

conducteur

Ik ben de 2de!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

erik de noorman

Zo'n demo avond zit er wel in. Is een kwestie van een keer een plaats en tijdstip af te spreken. Maar ik heb Luc (doomslu) ook nog het een ander beloofd en ga daar eerst eens proberen tijd voor vrij maken.

Trouwens bedankt allemaal voor de komplimenten.

Erik

Dirky

Erik, een minder aangename opmerking:
Je project is een fantastisch initiatief. Chapeau! Maar als je al die tijd investeerd voor zo iets uniek, waarom doe je dan de moeite niet om je rivetlijntjes "recht" en met correcte "spacing" te drukken door je zilverfolie. Ik vind het jammer dat je toffe lok daardoor meteen veel waarde verliest... een paar minuten aftekenwerk extra?

zeurpiet Dirky

erik de noorman

Dirk een terechte opmerking. Maar ik werk nu eenmaal met eenvoudige middelen. Geen computer gedoe enz. Enkel een liniaal,potlood, vergrootglas en een speld moeten volstaan. Dat de afstand tussen de klinknagels niet altijd klopt is juist maar rechtlijnig zijn ze wel. Een minder vaste hand geeft dan al eens zo'n resultaat .  Het zijn wel close-up opnames waar de fouten  worden uitvergroot. In werkelijkheid oogt het zeer goed al zeg ik het zelf.

Erik [;)]





Zoals je kan zien het tekenprofiel van de klinknagels klopt maar ik heb de klinknagels niet geteld.

Gerolf

De truuk met het geslepen tandwieltje langs een lat?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Voor het chassis van de tender heb ik het originele onderstel van de tender van De Marklin donorlok genomen. Het originele chassis was te kort en is dus verlengt. Het verlengde chassis is verder voorzien van boogie's, trapjes en buffers enz.





http://i20.photobucket.com/albums/b234/erikdeboeck2000/TYPE1/HPIM2262.jpg[/IMG]




De tender verder gedetaileerd











Erik