MSM 77

Gestart door doomslu, 15 december 2008, 16:22:48 PM

Peter

Voor mij mag MSM blijven zoals het is. Hoofdzakelijk modelspoor met enkele verwijzingen naar het grote voorbeeld.
Samen laten gaan is verlies voor beide. Je krijgt dan minder model en meer grootspoor, maar daar zit ik nou niet bepaald op te wachten.

Type 64: waarom in een volgend nummer is geen vergelijking tussen het model van M?/Tr en Fl. en desnoods aangevuld met een reeks over ombouw  naar een 64 met ACFI [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Guy Van Meroye

- wat de inhoudstabel van MSM betreft : het neemt inderdaad stilaan te veel plaats in om in een gewoon nummer te zetten. Er wordt thans druk gewerkt aan een oplossing, ofwel in de vorm van een klein afzonderlijk drukwerk, ofwel extra pagina's in een dikke MSM.
- wat grootbedrijf betreft: niet iedere abonnee van MSM leest ook SJ (was het maar waar, onze uitgever zou tevreden zijn), en niet iedereen ziet dagelijks wat er op de Belgische sporen rond rijdt. De nieuwe rubriek is dan ook bedoeld voor diegenen met een eerder beperkte interesse voor het Belgisch grootbedrijf. Maar we beperken het wel tot 1 pagina...
Maar zoals Luc Dooms eerder stelde, alle suggesties zijn welkom
Guy
 

ERVIN

Van mij mag MSM en SJ apart gehouden worden, wat, zoals eerder hier al aangehaald, wel een goed idee zou zijn, als er een nieuwe loc uitkomt , even de "echte" erbij nemen en vergelijken, ik ontdek nu nog dingen op mijn nieuwe 27 waarvan ik denk, h?? voor wat zou dat nu dienen, dus dat lijkt mij een goed idee, trouwens de nieuwe SJ heeft een ander soort van papier gekregen, vooral de cover is nu heel zacht geworden, het voelt als een soort zachte plastic aan, en "onze" Luc ( Doomslu) heeft er ook weer een interessant item in geschreven.

Dus zowel MSM als SJ zien er op het einde van dit jaar weer om op te eten uit.[:o)]

boke

citaat:
Geplaatst door Guy Van Meroye

-
- wat grootbedrijf betreft: niet iedere abonnee van MSM leest ook SJ (was het maar waar, onze uitgever zou tevreden zijn), en niet iedereen ziet dagelijks wat er op de Belgische sporen rond rijdt. De nieuwe rubriek is dan ook bedoeld voor diegenen met een eerder beperkte interesse voor het Belgisch grootbedrijf. Maar we beperken het wel tot 1 pagina...
Maar zoals Luc Dooms eerder stelde, alle suggesties zijn welkom
Guy




Ik zou Guy willen verbeteren en zeggen "met een eerder beperkt hobby-budget"... [;)] Kan er zo niet een formule uitgewerkt worden zoals telecomoperator: internet en telefonie samen voor maar... [:I] MSM en SJ samen voor maar... Deze samen opsturen in ??n plastic moet zeker al de verzendingskosten drukken! [:I][^]

conducteur

Dat is een goed idee!
Het zal niet alleen in je portefeuille goed doen, maar ook aan het milieu!
Neem gewoon de twee boeken samen in ??n, en bedruk de voorkant met de voorpagina van msm en de achterzijde van msm

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

guyguy

Dag alles [:)]

De MSM 77 is een mooie magazine voor stoom fan's
De reek 12, 64 en een vicinaal-stoom.
Ik houd veel de "12"

Voor info: In de TMM 73, er is ook een problema: de inhoud is in nederlands... Ik denk, het is niet een problema. MSM & TMM zijn mooie magazine.

Goed en mooie nieuwjaar feest voor alles.

Tot ziens.

guyguy. [:p]
Er is geen noodzaak te gek te doen modellering,...
Maar het helpt enorm.
Al mijn foto's kunnen worden gekopieerd en gebruikt voor prive-doeleinden (persoonlijke documentatie, scherm ...)

marimon

Ik lees zelden de pagina over grootspoor maar kijk wel naar de foto en de begeleidende tekst van de foto.Het overige laat ik links liggen. Als MSM dit toch verder zou uitbreiden denk ik dat mijn interesse voor MSM zou kunnen verminderen[8D][8D];
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

marimon

Help, de facteur is mij vergeten.....
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

pabe

Ik vind het wel een goed idee als er een nieuw Belgisch model wordt voorgesteld, om een of twee pagina's te wijden aan het grootbedrijf van dat model...  why not ?  Maar meer liever niet...

groetjes,  Paul

Rochevalien

Wat misschien ook nog een goed idee is ,is een artikel(reeks)over treinsamenstellingen.Dit zou dan kunnen gebeuren naar aanleiding van het op de markt komen van een model. Dit soort van artikels zou dan kunnen gaan   over de courante treinen waar ??n bepaald loktype mee gereden heeft en hoe dat zich vertaald op schaal Ho en N. Wat er op schaal van te koop is (of was)met andere woorden.

Gerrit

ERVIN

Wat Roche voorstelt is nog zo gek niet h?, kijk eens even in MSM nr.2 op blz. 18 en 19, daar bespreekt men het station van Oostende , en daar staan hele mooie treinsamenstellingen bij.
Mss kunnen ze  die draad terug opnemen, ja lijkt mij een h??l goed gedacht.[;)]

Klaas Zondervan

Ik snap niet waarom dit wordt voorgesteld. Dit gebeurt toch al?
Heb hier nummer 75 naast me liggen. Op blz. 30 een bespreking van de 25.5 van M?rklin/Trix.
Op blz. 78 een bespreking van de treinsamenstellingen waarvoor deze loc is ingezet, met daarbij vernoemd welke fabrikant daarvoor passende rijtuigen maakt.
Voor zover ik me kan herinneren gebeurt zoiets in bijna elk nummer. Dus niks nieuws.

ERVIN

Klopt Klaas, maar in nr.75 worden er rijtuigen besproken die voor sommige onder ons, waaronder ikzelf, niet zo bekend zijn, ik weet echt niet hoe een Plan W of een Plan L als rijtuig eruit ziet hoor.

In nr.2 dat ik net voorstelde, zie je duidelijk de trein over een hele pagina staan in model met daarachter al de rijtuigen die deze treinen ooit getrokken hebben,  en dat is natuurlijk wel meer werk voor de MSM-redacteuren, maar is veel overzichterlijker voor ons( de lezers). Toch??[:I]

Rochevalien

Het is juist dat men in de laatste nummerseen bespreking van treinsamenstellingen maakt.
Spijtig genoeg maakt men zich er nogal vlug vanaf en laat men de modelspoorder op zijn honger (zeker in schaal N) :"die of dat rijtuig vindt je bij Piko ,Marklin of Roco" ja dat zal wel maar welke artikelnummers? Zelf uitzoeken dan maar?? Ik denk dat men dit soort van artikels nog wat kan uitdiepen.Ook de volgorde waarin zich de rijtuigen bevinden is niet onbelangrijk ,kijk maar eens op de site van LSM.
Het is korrekt dat men altijd al een item over treinsamenstellingen heeft gehad maar niet echt uitgebreid (grote foto,weinig tekst)

Gerrit

janjozef

Voor mij hoeft grootspoor echt niet in MSM te staan, als het over oude treinsamenstellingen gaat van pak weg 20 jaar geleden, samenstellingen die nu niet meer rijden kan ik met 1 of 2 pagina's erover leven, maar anders moeten ze SJ kopen. indien men er een half blad grootspoor van maakt zal ik echt eens nadenken over MSM.
Ik koop ze alle drie MSM, SJ en "op de baan", ik heb nu al meer als genoeg dubbel, trippel hoef ik het niet

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem