Stoomloc in problemen

Gestart door doomslu, 12 december 2008, 21:08:34 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Als je een sneltreinloc met een te zware last de bergen in stuurt ...
Knap filmpje, vooral de "redding" op het einde...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

grove den

Inderdaad mooi "filmpje"..
leedvermaak maar wel zeer interessant om te zien...het doordraaien van de imposante wielen etc!
bedankt Luc.

Jos

okki

iedereen weet toch dat je rails niet meer als 3%
moet laaten stijgen [:D][:D][:D][:D]

conducteur

Ik wist eigenlijk niet hoe ze dat deden, als een loc in panne valt. Weerom iets bijgeleerd.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik wist eigenlijk niet hoe ze dat deden, als een loc in panne valt. Weerom iets bijgeleerd.



Met een diesel zal het ook wel werken denk ik[:0][:0]
wim

Steven 1/43 modelling

Zo zie je maar dat de grootte geen rol speelt ... [:D][:D][:D]

T03

Tijdens de eerste rit met de 29013 van Mariembourg naar Treignes hebben wij hetzelfde meegemaakt, gelukkig is ze opnieuw kunnen vertrekken.

Marc
"I have a train riding in my brain"

Memling

Zeer mooi,

maar dit is niet enkel met stoomtreinen dat de wielen doorslippen.

Vandaar dat "sterke' loks meestal 'meer' tractie assen hebben.
En hoe meer assen, hoe meer trekkracht want de maximale asdruk is beperkt.
In Luik wordt in de herfst (regen en vallen bladeren eveneens opgedrukt vanuit het station, en in Duitsland zijn er verschillende hellingen waar de treinen met een extra lok achteraan opgedrukt worden.  In Zwitserland, ........)

Vandaar dat dubbele , en zelfs in trippel rijden noodzakelijk is, niet enkel omwille van het vermogen, maar meestal omwille van de adhesie om de zware treinen de helling op te krijgen.

Bij het slippen kan men proberen om te zanden, en zo meer grip te krijgen,

mvg
Memling
[:)]