Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Handregelaars Analoog

Gestart door modeltreinbart, 02 december 2008, 20:00:44 PM

modeltreinbart

Zijn er handregelaars voor analoge besturing te verkrijgen in de handel? Daar ik geen digitaal rij en de overstap niet wil maken omdat de meeste van mijn locs er niet voor voorzien zijn zou ik toch een handregelaar willen die mijn analoge locs ook kan besturen terwijl ik er bij sta. Zoals de locmause van roco bvb.
Met vriendelijke groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

MARKLINRIJDER

Ik vermoed dat datgene wat je wil wel met de nodige handigheid te bouwen is.  

ALs je nu een ringleiding van stroom onder de baan legt en her en der aansluitingen legt.
Kan je steekt daar een regelaar op die de stroom naar je sporen toe regelt ben je vertrokken.

Bart, waarom geen miracos?  Het ligt voor jou binnen handbereik toch?

Groetjes,

David

doomslu

Bart, de fabrikant van zo'n handregelaar zit in jouw club !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Zolang het geen draadloze handregelaar moet zijn is dit niet al te lastig:
- E?n of meer vierpolige connectors en een eindje kabel zorgt voor de verbinding tussen je "kastje" en een ringleiding.
- De ringleiding bestaat uit een gestabiliseerde voedingsspanning en de draden naar je rails. 2 x 2 draden dus.
- In het kastje steek je een rijregelaar naar keuze, schema's genoeg op het internet. Ik zou het schema van "Weinstra" aanbevelen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Zelf maken is zeker te doen en een stuk goedkoper dan kopen.
Maar als je toch wil kopen dan heeft de firma HEISSWOLF heel mooie rijregelaars.
Niet goedkoop maar wel heel goed.
Even google op HEISSWOLF.
wim

Rochevalien

Ik gebruik al j?ren analoge handregelaars op mijn baan,werkt perfekt.
Ik heb een Gaugemaster gehad (stuk gegaan) en een zelfbouw regelaar (van iemand uit onze club) .De laatste tijd gebruik ik die oersimpele en goedkope Mehano dingen uit hun basissets .Daar heb ik dan zelf het voedingstekkertje afgehaald en de regelaar met een 4 draads kabel op aangesloten. De verbinding met de baan(en) gebeurd met een standaard 5 pins HIFI stekker en plug en een (vrij lange) soepele kabel.

Gerrit

Frank_N

De Weistra regelaar werkt erg goed (is ook gemakkelijk te maken), Een gewone (mini)trixtrafo echter ook. De laatste is voor zo,n 25 euro te koop op lokale beursen.

Voor de Weistra regelaar heb je wel een regelbare voedingstrafo nodig, stuur mij pm voor nadere info.
Groet van Frank