Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Herei

Gestart door Bundesbahnfreak, 01 december 2008, 21:41:15 PM

Bundesbahnfreak

Hallo,

in het draadje over de contactpunten van Conrad sprk Klaas Zondervan over Erbert Herei.

Toen ik te L?denscheid gekazerneerd was kon ik in de plaatselijke treinwinkel zelfbouwsignalen kopen van Herei, dit was volgens de winkelier een plaatselijk merk.

Ik heb er enkele setjes gekocht en was voor de toenmalige prijs tevreden van het resultaat.

Nu vind ik niets meer over Herei, doch is dit nu misschien hetzelfde als Erbert?

Groeten

Rudy

Bundesbahnfreak

#1
Niemand????????

ysbeer

#2
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Niemand????????


Nee denk ik.
Ik ken (kende)herei ,en ik ken erbert maar of die twee iets samen hebben of hadden,of wellicht een persoon zijn.
geen idee.(op de erbert site is niets te vinden,maar dat zal je wel al weten)
wim

Klaas Zondervan

#3
Ik kwam op de naam Erbert Herei via een handleiding op de Conrad site. Had er nog nooit eerder van gehoord.
En als je op internet gaat doorzoeken op de naam Herei, dan vind je heel weinig, in ieder geval weinig over modelspoor.

jacques timmermans

#4
De firma Herei existeert niet meer. Vroeger maakten zij o.a. delen voor een synoptisch schakelbord en een systeem voor tunnelbovenleiding. Deze productietak heeft de Duitse firma Erbert enkele jaren geleden overgenomen. Erbert is o.a. bekend door zijn gunstig geprijsde en zeer gedetailleerde lichtseinen van de DB en de voormalige DR.

Jacques Timmermans

Bundesbahnfreak

#5
Bedankt.

Spijtig dat ze niet meer bestaan, want hun seinen waren mooi en goedkoop

Groeten

Rudy