Verwijderen van resten "Hin und weg" (Noch)

Gestart door Jurgen, 30 november 2008, 14:35:26 PM

Jurgen

Ik heb mezelf ooit eens zo'n potje van Noch aangeschaft om mijn autootjes op mijn autotransporters van Roco te plaatsen.
Lijm was me wat te definitief, dus dit was een goede oplossing.

Achteraf gezien blijkt dit toch wel een smurrie achter te laten op mijn wagens na het afhalen van de autootjes.

Weet er iemand hoe ik de resten van die "Hin und Weg" kan wegkrijgen?
Door de plastic onderdelen op deze wagens zijn bijtende producten uitgesloten, maar wat kan er dan wel gebruikt worden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

adrievans

Staat op het potje niet wat het oplosmiddel is wat er in zit.
Als dat iets gangbaars is (bv.water of terpentine) dan zou je het daar ook mee moeten kunnen verwijderen.

Edit:Ik heb het net nagekeken in de Noch catalogus en daar staat dat de "lijm" wasserloslich is.
Het zou dus met losweken met water moeten lukkken.

Jurgen

Ik had het al eens met water geprobeerd, maar het ging niet weg. Vandaar dat ik de vraag hier stelde.
Het probleem is ook dat er op de autotransporters kleine groefjes zitten in de dekken en daar is de "lijm" ingekropen natuurlijk.
Ik heb geprobeerd om de resten weg te krijgen door met een tandenstoker in deze groefjes te gaan, maar dat werkt ook niet zoals het moet.

Ik zal het nog eens proberen met water en een doekje. Misschien heb ik de vorige keer niet lang genoeg geprobeerd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Misschien moet je de oppervlaktespanning van het water wat verminderen, met een drupje detergent of alcohol erbij.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw