Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ICE in Duitsland

Gestart door Peter, 24 november 2008, 18:27:37 PM

Michiel

Op de website van Het Nieuwsblad lees ik het volgende bericht: ondanks het wegvallen van een 70-tal ICE-treinen is de gevreesde chaos in de Duitse treinstations zaterdag uitgebleven, zo heeft Deutsche Bahn meegedeeld. De beslissing om de Intercity-Expresstreinen tijdelijk uit roulatie te nemen, heeft geen gevolgen voor de ICE-verbindingen van en naar Belgi?, zo is van Infrabel, de beheerder van de Belgische spoorinfrastructuur, vernomen. Maar verder staat dit dan: De hogesnelheidstreinen werden wegens twijfel over de veiligheid van de assen tijdelijk uit verkeer genomen. Daardoor moesten zaterdag in Duitsland 30 verbindingen geschrapt worden en werden voor andere verbindingen vervangende treinen ingezet. Dat leidde tot vertragingen en hier en daar tot overvolle treinen, vooral tussen Berlijn, Leipzig en M?nchen. Ook zondag zal de dienstregeling van de Duitse spoorwegmaatschappij anders zijn dan normaal (dat vetschrift heb ik toegevoegd). Maar waar ligt dan het verschil met wat men hier zou meemaken onder dergelijke omstandigheden? Het grote omwerpen van de IC-IR-regeling van 6 ? 7 jaar geleden had dezelfde gevolgen: vertragingen en overvolle treinen, hier heet dat wel "chaos". Of rekent de DB erop dat morgen alles weer volgens haar dienstregeling verloopt? In dit geval is vermeden chaos wel terecht geschreven.

Is dit toeval, of heeft Minitrix het model TE goed nagemaakt? [:D]

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
MARKLINHOBAAN wrote:
1) ik niet, NMBS begon over de liberalisering

Ik heb dit vermeld ja, reacties zijn van jullie gekomen....en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan he mijn lieve kindjes.
Als ik door de ruit spring, gaan jullie mij dan ook volgen?[:)]

Om dan even terug min of meer op het onderwerp terug te komen.  Het is algemeen geweten (en door reizigers ondervonden) dat in Europa de trein-electronica en te vochtig/te koud/te warm geen goed huwelijk is.  Bij locomotieven kan dit voor een deeltje te wijten zijn aan sommige treinbestuurders die de ventilatie afzetten tijdens stilstanden omdat dat zogezegd 'teveel lawaai maakt'... Dikke zever voor mij, ma bon.  Kvraag mij dan altijd af of die thuis ook iedere keer als ze even voor de PC pauzeren, hun ventilatortje afzetten.....de PC zal lang meegaan he.

Mvg Stephane



Als je door het raam springt volg ik wel niet hoor[;)] dit even ter zijde.
Tenslotte zijn we collega's en mogen we voor sommige (politieke) dingen aan hetzelfde zeel trekken, als sommige dan weer hun ideologie moeten bewierroken (tja) PS ik heb ook een auto, en ja de prijzen aan de pomp zijn me ook al opgevallen, zo lomp ben ik nu ook weeral ni.

Over de techniek heb je gelijk. De ene rijdt met de trein, de andere leidt een ploeg die het materiaal hersteld en onderhoud.  Beiden zullen we onze problemen en rustraties over het nieuwe materiaal hebben.

Electronica is een mooi ding maar als het begint te mankeren is het mooi er snel af.  Vooral nu sinds de intrede van computers op het tractiemateriaal.

Verder wil ik het er niet meer over hebben want ik begin me erin op te jagen (ik ben nog een van die zotten die loyaal is aanzijn werkgever)