Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

M

Gestart door nikske, 18 november 2008, 13:13:08 PM

nikske

Hallo

Bij het maken van mijn spoorbaan gebruik ik de methode van Woodland Scenics om mijn landschap vorm te geven. De basis is klaar. Ik wil mijn sporen (c-rails van M?rklin) bevestigen op foam base. Nu is mijn vraag simpel. Moet ik de rails vastschroeven (en gaat dat na verloop van tijd niet loskomen in die hardschuim) of kan ik de rails vastplakken? Wat is jullie advies, ervaring?

Nick

chrisdriessen

spijkers brengen veel geluid met zich mee. je kan ze het beste vast lijmen lijkt mij. Dit heb ik zelf ook gedaan met mijn c rails. omdat je foam materiaal gebruikt weet ik dit niet zeker.

Gerolf

Schroeven kan je gebruiken tijdens het uitharden van de lijm, en daarna verwijderen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Lijmen is het beste,alleen foam heeft het nadeel dat het lijm (zeker dunne)opzuigt,en dan keihardt wordt en breekt.
Ik vind kurk of rubber een veel betere basis voor de rails,geplakt met flexlijm en het ballast ook met flexlijm geeft dat een perfect resultaat.
Op kurk is vast zetten van de rails(ALS JE OOK NOG BALLAST GEBRUIKT)
ook mogelijk met kleine drupjes seconden lijm,een drup per 5 a 10 dwars liggers is voldoende.
UIteraard wel eerst de rails in de goede vorm neerleggen,en met b.v spelden,tijdelijk vast zetten.
wim