Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Snijplotter - zijsprongetje

Gestart door doomslu, 13 november 2008, 17:47:26 PM

MARKLINRIJDER

Awel,

Als jullie het willen, dan maken we binnenkort ook eens een wagonneke.

Maar eerst makenb we de AM96 af.

Er zit nog meer in de pipeline trouwens.

Maar ten gepaste tijden meer daarover.

Groetjes,

David

Peter

Ik vind het aan degene die zo'n bouwdoos samenstellen, om te oordelen wat de prijs moet zijn. Die persoon, ook al zou hij geen winst willen maken, zal toch minstens zijn onkosten er willen uihalen.Daarom vind ik het idee om samen met Stefan dit uit te zoeken geen slecht idee. Stefan maakte tenslotte al prachtige onderstellen voor de Brossels van zowel Keyser, als voor een Resin kap, en dit voor een zeer redelijk prijs.
In het licht van de huidige markt situatie vind ik het wel geen al te best idee om een Mehano onderstel te willen gebruiken (hoe goed dat ook mag zijn)
Langs de andere kant zijn er natuurlijk geen zekerheden meer. Merken die vandaag onverwoestbaar lijken of leken, staan morgen misschien op het randje van bankroet of worden overgenomen.
In elk geval: een AM96 is een super idee. (hopelijk gevolg door een duikbril)[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Stefan Appelmans

Erik50: Het is niet omdat MARKLINRIJDER eerst een wagon zou maken dat hij daarna gemakkelijker het materiaal gaat vinden om een AM96 te bouwen. Het problema is meer de onderdelen te vinden dan het ding te bouwen. En als zelfbouwer moet je dat normaal "in de winkel" kopen, dus volle prijs. Als MARKLINRIJDER nu een loc vindt dat past, en die loc kost 170 euros, hoeveel zal hij moeten vragen voor zijn AM96?
stefan.

tonycabus

Met "een goedkope loc" bedoelde ik een Roco BR216 of zo, uit de hobbyreeks (of een 59[;)][}:)]).
Prima rij-eigenschappen e de asafstand en wieldiameter zitten aardig in de buurt van de meeste stellen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

@Peter: die duikbril is er al, kost 50? per kast en is ?cht mooi.
Als onderstel daarvoor gebruikt men bij MTE meestal een Flm 614 van de DB, ze smijten die naar je kop want de kasten barsten (van die 614, wel te verstaan...)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

MickeyMouse

Hoe gaat heet verder met de AM96?
Zijn er nog verdere oplossingen gekomen voor de eventuele problemen?
't Is hier precies een beetje stilgevallen...

Geert

MARKLINRIJDER

Ik wacht nu op de motor om verder te gaan.
Hopelijk is die er nog voor Kerst.

De andere bakken zijn nagenoeg uitgewerkt.

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

Omdat de motor langer wegblijft dan gedacht.

Hij komt samen met vele andere onderdelen.  De motor is er dus eigenlijk.  Heb ik besloten om zelf een motor op te bouwen.



Om dan digitaal een en ander te kunnen inpassen.

Dus binnenkort vermoedelijk meer info.

Weet iemand toevallig nog het draadje AM96?

Ik vind het niet meer terug?

Groetjes,

David

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *