Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

tandwielen ICE ratelen als gek!

Gestart door Michiel, 11 november 2008, 09:10:29 AM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Saraan

Het probleem is gevonden. Met een vergrootglas heb ik duidelijk een barst kunnen waarnemen in de tandwielen. Het tandwiel op ELK wiel is gebarsten! De enige oplossing is dus: vervangen.

Ik wacht nu nog op de aankoopbon van de vorige eigenaar om hopelijk de herstelling onder garantie te kunnen laten uitvoeren.

groeten,
Michiel



Vind je het erg dat ik die verkoper een oplichter noem,hij heeft dat natuurlijk geweten,en jou doelbewust belazerd.
Breken van alle tandwielen,dat moet een behoorlijke aanvaring geweest zijn.
Ik denk dat je zelf voor de kosten opdraait.
wim

Michiel

citaat:
Vind je het erg dat ik die verkoper een oplichter noem?

Ik vind dat niet erg, nee. Ik ben inderdaad opgelicht, dat is vrijwel zeker. En ik ben er niet gelukkig mee. Ik dacht een mooi cadeau te hebben voor mijn zoon!

Maar ik moet vooruit. Eerst proberen om die aankoopbon in handen te krijgen, en daarna kan ik eens een woordje wisselen met de verkoper.

Ik hoop dat ik nog op de garantie kan rekenen, want uiteindelijk heeft Trix/M?rklin ook een schuld om bewust minderwaardige producten te leveren. Moeten ze ook maar instaan voor de gevolgen, nee? Daar dient garantie voor.

groetjes,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

tonycabus

Ik ben net te laat zeker? Mijn eerste idee was, bij het lezen van de post: gebarsten tandwielen.
Ik zie dat zowat iedere dag...[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Michiel

...en jouw eerste gedacht was meteen bingo!

Maar als je die gebasten tandwielen elke dag weer ziet, zou je ze dan niet eens binnenbrengen ter hervervaging? 't Is maar een hint! [:o)][:D][:D]

Ik heb mijn wielen ondertussen binnengebracht, en hoop vervangers tegen nieuwjaar terug te zien.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

INFO

Volgens mij is dit een bekend euvel, en kun je de tandwielen gratis laten vervangen door betere. Even contact opnemen met Trix, of de verdeler van en voor Trix.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Michiel

Inderdaad, Nederlandse en Belgische importeurs bevestigen beiden dat het hier om een gekende constructiefout gaat, en kan onder garantie gratis worden hersteld. Zoals gezegd, heb ik de mijne al binnengebracht.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En dan heb ik eindelijk de nieuwe wielen ontvangen... onder garantie! Nu zijn ze bestukt met metalen tandwielen. En raad eens wat?
De ICE rijd nu als een zonnetje! De omwisseling heeft wel 5 maanden mogen duren.

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Maar ... eind goed, alles goed. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *