Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

Type 64

Gestart door Peter, 04 november 2008, 19:46:21 PM

Peter

Daarnet prachtige beelden gezien op het VTM nieuws van de homologatie ritten van de type 64 van de TSP.
Ach stoom......wat is het toch schoon:D:D:D:D:D
Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Inderdaad ik heb het ook gezien!

Dat zijn tenminste treinen [:D]

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

ronny-vdv

Ik ben content dat hij ook het gewone net mag rijden.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

loebaske

ook daarnet op VTM gezien, en een dikke pluim voor TSP, en idd. dat geluid van die stomers deden men hart al sneller slaan, en dan die stoomfluit hmmm
Het was wel een raar beeld om een stomer zo snel te zien rijden, je moest die stangen eens zien zwieren....

B-Cargo

inderdaad prachtig! had hem al eens op sleep gezien tijdens zijn overbrenging van Montzen naar Schaarbeek en in actie op het stoomfestival van Mariembourg maar zo op volle snelheid is het wel indrukwekkend! zelfs mijn vriendin was onder de indruk van die mooie beelden [:D] nu nog een dubbeltractie tegen 80 km/u met de 29 van de nmbs..

the_gold

Inderdaad een prachtig zicht!!!
Klasse! Hopelijk kan de 26 van de tsp ook terug op de baan samen met de 29 en 64.

wat heel tof zou zijn => In leuven een opendeurdag, met dan de 29, 64, 26, Atlantic en de andere stomers op een rijtje. Vb die 64 van de nmbs

Kwijl[:o)]



Anarchy

citaat:
Geplaatst door bva25j

Hallo,

Hier is de film van VTM
http://www.iwatch.be/2007/player.html?category_id=hetnieuws&item_id=hetnieuws_2_19

Moet op de timecode 32.27 gaan

Beno?t



Bedankt voor de link. Zo heb ik het ook eens gezien.


guy holbrecht

Enkele geschiedkundige onwaarheden in het verhaal op VTM niet te na gesproken, is het een mooie zaak dat de 64 van het TSP toegang zou krijgen op het gehele NMBS-net. Ik hoop enkel dat ze deze machine niet stuk rijden om de minimumdoelstellingen van de NMBS (80 km/uur) te halen in een commerci?le 'historische' dienst. Dergelijke machines moeten met veel liefde en zorg onderhouden worden. Racen tegen de klok hoort daar m.i. niet bij. Anderzijds is het TSP bij te treden als zij hier een mooie bron van inkomsten zien weggelegd voor hun vereniging. Wellicht is het zoeken naar een gulden middenweg waarbij treinliefhebbers ten volle kunnen genieten van deze machine, maar waarbij ook niet voorbijgegaan wordt aan de ouderdom en het onderhoud van dit soort materiaal. Ik wens alvast de 64.169 een lang leven toe op Belgische sporen.

Groeten,
Guy

PeterC

Ik heb het filmpje gisteren ook kunnen zien op VTM.  Via de link nu eens gekeken naar het VRT verslag.  Prachtig!
Ik heb de 64.169 in mei nog kunnen bewonderen wanneer die te gast was in Maldegem.  Prachtige loco!
Groetjes, Peter


the_gold

mag eigenlijk de 29' van de nmbs ook tot zo'n snelheid rijden?

Jurgen

citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

Enkele geschiedkundige onwaarheden in het verhaal op VTM niet te na gesproken,


Geschiedkundige gebeurtenissen en VTM? Is dat al ooit goed samen gegaan? [:D]

Mijn vader had de reportage opgenomen zodat ik later kon kijken. Mooie beelden, maar ik zou het toch eens in het echt willen zien zo'n stoomloc op volle snelheid. Dit moet een prachtig zicht zijn om zo'n loc van ver te zien (en horen) afkomen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Nog even over die snelheid. De P8 alias Duitse baureihe 38 alias Belgische type 64, had als maximum voorwaartse snelheid 100 km/h.
Achteruit was dit slechts 50 km/h behalve met een wannentender, dan was dat achteruit 70 km/h
Dus eerlijk gezegd is 80 voor zo'n oud beestje toch aan de hoge kant. De lok kan het, de vraag is enkel hoelang voor er defekten optreden.
Met vriendelijke groeten
Peter

the_gold

wel leuk dat er gefilmd werd in de cabine van de 60, Werd hij daar voorgetrokken? Bleek toch aan een redelijke snelheid al te rijden toen.