Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Blauwe aspotten

Gestart door eddy, 01 november 2008, 20:41:57 PM

eddy

Dag allemaal,

Vandaag een goederenwagon gezien,waarvan de deksels van de wiellagers blauw waren geverfd.Heeft dit een speciaal doel?Of is dit mischien een indicatie dat de lagers op een bepaalde tijd of tijdstip zijn vervangen?

groeten Eddy

rgp

Dag,

In principe zijn dat wagens die aan INFRABEL toebehoren, heb ik mij laten zeggen.

Roland

ERVIN

Het is idd zoals RGP het zegt, deze wagons behoren toe aan INFRABEL, en dit zal je waarschijnlijk gezien hebben, blauwe aspotten.


eddy

Ja,het was een gesloten goederenwagon,die opgesteld stond op een zijspoor in Diest.

bedankt, dat weten we nu ook weer.[:)]

groeten Eddy

Alex

Zo heb jij ze toch ook op je baan Erwin? Ik meen me te herinneren dat ik daar afbeeldingen van heb gezien in een van de draadjes.

Alex

rixke rail

Even ter vervollediging : het is een aanduiding dat de wagens onder een ander regime, minder strenge regels, vallen dan die van B-Rail, enkel in Belgi? te gebruiken, door Infrabel en TUC-Rail.
Met een driehoekje in de computercode dus !
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

@Alex, ja ja ik heb die hier ook zo rondrijden.[;)]

@Rixke , bedankt voor de bijkomende informatie.[;)]

rgp

Dag,

"heb ik mij laten zeggen" want ik heb al wagens gezien waar ??n draaistel blauwe aspotten had en het andere de gewone bruine.

Roland

13erke

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

"heb ik mij laten zeggen" want ik heb al wagens gezien waar ??n draaistel blauwe aspotten had en het andere de gewone bruine.

Roland


Ja, die ben ik hier op de nieuwe Infrabel basis in Denderleeuw ook eens tegengekomen. Als ik me niet vergis was dat een goederenwagen van het type remms. Wel kwamen de blauwe en bruine dan niet op een draaistel voor, gewoon toeval?