Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Oasis

Gestart door PeterC, 01 november 2008, 15:34:55 PM

PeterC

Heeft er iemand een idee hoe ik Oasis zou kunnen kleuren.  Ik heb er wat zitten mee experimenteren en het materiaal kan dienen voor zowel grove als fijne vlokken.  Het enige wat mij niet bevalt is de natuurlijke kleur en door inwerking van het zonlicht wordt de groene tint eerder een bruine tint.  Ik zou er graag een kleurtje aan geven en dan mee verder experimenteren.  Iemand een idee of ervaring ermee?
Groetjes, Peter


janjozef

Oasis is in vele kreuren te gebruiken, ook wit en dat zal makkelijker kleuren

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

Ik vermaal dat in de koffiemolen ( oud model doet het na 33 jaar nog uitstekend (( moulinex))).Het vermaalde gebruik ik als loof voor de bomen en in verschillende kleuren. Laat zich prima hechten met de haarlak ( heb in de aldi gehaald, de extra strong versie , de goedkoopste haarlak die der is.... en kijken dat de mensen deden ah ja met 9 bussen lak...wat ga die doen.... knippen en kappen in het zwart ????) Heb ik ook gebruikt bij de module van de forumbaan en deze bomen hebben een rit van 35 km overleefd langs binnenwegen. Dus extra goede lak .
Dat verkleuren heb ik nog niet tegengekomen maar ja de baan staat op de zolder en daar kan geen daglicht binnen.

PS nog dit je kan het zelf in het geel krijgen bij een goed uitgeruste bloemenwinkel waar men spullen koopt om bloemstukken te maken.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PeterC

Argilla, ik heb al eens een poging ondernomen om de Oasis in de koffiemolen te malen, maar krijg poeder als resultaat die ik niet meer door een zeefje krijg om te bestrooien.  Ik snij nu kleine stukken uit de grote blokken en wrijf deze over een fijne zeef waardoor het als poeder beter verdeeld wordt over de te bestrooien oppervlakte.
Ik heb deze namiddag een poging ondernomen om de Oasis te schilderen met acrylverf.  Ik heb een groene tint rijkelijk verdund met water en een beetje spoelmiddel en dit laten opzuigen door de Oasis.  Nu, na enkele uren, is het nog steeds doorweekt en ik denk dat het wel een hele tijd zal moeten uitdrogen voordat ik het resultaat weet.
Wordt ook vervolgd...
Groetjes, Peter