Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

elektrocutiegevaar

Gestart door Hannelore, 31 oktober 2008, 13:38:55 PM

Hannelore

ik heb zo van die klein elektrocutiebordjes ( om boven een overweg te hangen), maar weet niet echt goed om ze te bevestigen? Heeft er iemand daar soms een fotootje van
 

Anarchy

Na uw vraag te hebben gelezen kwam spontaan volgende foto in mij op, van Rixke Rail!


rixke rail

Leuk van zo'n alerte collega's te hebben, toch ! [:D]
Bedankt Jeroen, spaart mij de moeite ! [}:)]
Doch heb ik toch ook wat opzoekingswerk gedaan :
Er lijkt ook een versie te bestaan (hebben ?) waarbij het plaatje op een steunbalk boven de o.w. zit :



foto komt van een achterkant van Het Spoor.


En zo ziet dat er uit bij station Haacht :



Daar hangt ie dus ook aan kabels.

Foto genomen vanuit het venster hangend, sorry voor het scheef zijn ! [B)] Ik kan eventueel wat betere foto's gaan nemen, mocht er interesse zijn ! [;)]
In ieder geval moet het bordje dus lager dan de eigenlijke bovenleiding hangen, in het midden boven de rijbaan.
Mijn versie, op de foto door Jeroen "Anarchy" gepost, is misschien wat grof, want ik heb resten bovenleiding gebruikt, de kabeltjes zouden iets fijner mogen zijn !
Edit : meer over overwegen vindt u hier ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN