Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Nummerplaten

Gestart door Peter, 30 oktober 2008, 21:37:20 PM

Peter

Op onderstaande website kan je zelf alle nummerplaten van Duitsland in tijdperk V in verschillende schalen namaken en afdrukken.
Je moet natuurlijk wel de nodige informatie hebben met de afkortingen van de diverse "kreise" (de 1, 2 of drie eerste letters) en in welke Bundesland die gelegen zijn. Die info wil ik graag geven.
Een paar voorbeelden:

DN is D?ren in Nordrhein-Westfalen
E is Essen in   """
RO is Rosenheim in Bayern
BGL is Berchtesgadener land in Bayern
FR is Freiburg in Baden-W?rtenberg (ja,ik weet :Dhet Schwarzwald)
enz.
Hopelijk is er een verlichte ziel die ook zoiets maakt voor Belgische nummerplaten maar dan wel met de "oude" 5 kombinaties en de nieuwe Euro en 6 kombinaties.

O ja, op die website kan je ook de kleuren van de letters/cijfers, de emblemen van de "L?nder" en het "TUV" zegel veranderen.

http://www.bronneim.de/interaktiv/kfz-kennzeichen-generator.php?m=1&s=87
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Eerste vraag : wat zijn de afmetingen en het lettertype van de Belgische? Ik bezit er geen, dus kan het niet meten...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

Terzijde.

Er moet ook zo een site bestaan voor stationsnamen (duits)heb hem wel eens gezien,maar nooit meer terug gevonden.
Weet iemand wie/wat/waar ??
wim

Peter

Wim,

Wat geduld aub.
Ik heb die website op mijn computer staan. Je kan er zowel de oude witte borden, met zwarte letters (gewoon en Gotisch) en zwarte rand mee maken, maar ook de nieuw blauwe borden met witte letters.
Maar zoals ik in een ander draadje al schreef: geduld tot mijn computer terug hersteld is, en mijn files gerecupereerd zijn.
Hard disk is defekt (fabricagefout)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Peter
Mijn geduld is eindeloos,en mijn dank ook.
wim