Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Belgische kleuren, maar uitvoerbaar

Gestart door marcgoovaerts, 24 oktober 2008, 02:02:55 AM

marcgoovaerts

Hallo,
Als 'herbekeerde', in schaal N, ben ik al nachtenlang dit forum aan het doorzoeken. TOP gewoon. Maar heel wat mensen spreken over het herschilderen van ex-Duitse modellen of beschilderen resincasts of zelfbouwprojecten. Zonder erbij te zeggen welke kleuren ze gebruiken. Op het gebied van RAL-kleuren heel wat discussiesop het forum. Maar niemand gaat even langs de winkel om een klein potje RAL-kleur te kopen. De commerci?le merken (Humbrol, Tamiya, Revell, ModelMaster,...) geven soms benaderende RAL-indicaties, zonder echt betrouwbaar te zijn. Dus mijn vraag (en waarschijnlijk die van velen): Oh, masters of NMBS-modelling, welke potjes gebruiken jullie nu eigenlijk bij het beschilderen van NMBS-modellen ? Zowel voor resincasts als ombouwbare (herschilderbare) commerci?le producties en eigenbouw ?

Roderik

Jocadis uit Edingen heeft deze kleuren in zijn eigen NMBS-producten zitten. Maar wat de ral-kleuren betreft vond ik dit bij "De Pijl"

http://www.de-pijl.info/gazet/gazet%20142%20NMBS%20kleuren%20in%20model/gazet%20142%20NMBS%20kleuren%20in%20model.htm
Always be modelling!

marcgoovaerts

Bedankt Roderik, da's een hele hulp gebleken !

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama