Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Zweden

Gestart door dirkkerckhofs, 15 oktober 2008, 21:59:47 PM

Arbeco

Heee... een IKEA!! Hebben ze die daar ??k al...[:D][:D]
Leuke, sfeervolle foto's, Dirk!
Op de beurs in Houten heb ik laatst een dvd gekocht over het ertsvervoer van LKAB. Dat is echt een aanrader!! Heb niet z?veel met Zweden, maar dat is iets geweldigs.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Bundesbahnfreak

Mooie foto's van een minder gekende maatschappij.  Maar wat deed die 185 daar? Verloren gelopen?

Groeten

Rudy

jan77

citaat:
Maar wat deed die 185 daar? Verloren gelopen?

Misschien miszonden[;)]
Prachtig stationsgebouw maar wat is de naam (Alvesta) klopt dat Dirk
Gr Jan

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Heee... een IKEA!! Hebben ze die daar ??k al...[:D][:D]
Leuke, sfeervolle foto's, Dirk!
Op de beurs in Houten heb ik laatst een dvd gekocht over het ertsvervoer van LKAB. Dat is echt een aanrader!! Heb niet z?veel met Zweden, maar dat is iets geweldigs.

Groetjes Len[;)]

Ikea is Zweeds ... [:p]

dirkkerckhofs

Dat vroeg ik mij ook af, want Duitsland ligt daar niet direkt naast h?. Het was in het station van Almhult, de geboorteplek van IKEA. Dat ligt wel ongeveer in het zuiden van Zweden en dat was toch na een treinreis van een uur of drie vanuit Kopenhagen.

Dirk

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Mooie foto's van een minder gekende maatschappij.  Maar wat deed die 185 daar? Verloren gelopen?

Groeten

Rudy

dirkkerckhofs

Inderdaad, Alvesta was een middelgroot station waar we moesten overstappen op onze rit tussen Almhult en Stockholm. En wat je op de foto niet ziet, want achter mijn rug was de rest van het station: een zestal sporen voor personenverkeer en dan minstens zoveel voor goederenverkeer. Heel veel houttransport, want bomen staan er daar genoeg [:D] en daarachter een groot meer met een enorm woud in herfstkleuren errond. Heel iddylisch, bij ons ondenkbaar in ons volgebouwd Vlaanderen!

Dirk

citaat:
Geplaatst door jan77

citaat:
Maar wat deed die 185 daar? Verloren gelopen?

Misschien miszonden[;)]
Prachtig stationsgebouw maar wat is de naam (Alvesta) klopt dat Dirk
Gr Jan

jan77

Bedankt voor de uitleg Dirk
Gr Jan