LK 100

Gestart door Peter, 10 oktober 2008, 18:29:00 PM

Peter

Probleempje met mijn beide LK 100 van Lenz (kehrschleifenmodul)
Mijn baan is volgens het "hondebeen princiepe" dus aan beide zijden een keerlus.
Alle loks gaan er perfekt door, behalve...je raad het al:0, mijn V320 van Brawa. Bij het inrijden van de eerste sectie is het direkt kortsluiting. Indien de lok (met wagens) heel snel (te snel) rijdt gaat alles goed. Ook bij de lok alleen is er meestal geen probleem. Heb op de LK 100 al veschillende instellingen geprobeerd doch tot nu zonder resultaat.
Iemand een oplossing?:I:I:I
Met vriendelijke groeten
Peter

jacques timmermans

Peter,

- Begin eens met de lok (V 320) om te draaien en kijk wat er gebeurt.
- Duw dan dezelfde wagens eens voorzichtig zonder lok de keerlus in en kijk dan wat gebeurt.
- Probeer dan eens de zelfde wagons met een andere lok de keerlus in te laten rijden en kijk wat er gebeurt.
Doe dit met ongeveer een identieke snelheid waarmee de brawa V 320 de keerlus inrijdt.

Jacques Timmermans

INFO

Peter, je loopt nu precies tegen het probleem op waarom er om dat te verkomen een andere en beter oplossing is ontwikkeld.
Kijk hier maar even. Dit is de oplossing waarbij er niet eerst een kortsluiting moet ontstaan om een relais te laten omschakelen zoals bij de LK100. Dit werkt dus voor alle treinen hetzelfde zonder dat je daar iets voor in hoeft te stellen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.