Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Lijn 82 Aalst-Burst

Gestart door nick_9450, 29 september 2008, 22:57:12 PM

ERVIN

Wat mij opvalt is dat er weinig plaats naast de sporen is, de treinen rijden echt als het ware in de tuin van sommige mensen hun woning.

doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Wat mij opvalt is dat er weinig plaats naast de sporen is, de treinen rijden echt als het ware in de tuin van sommige mensen hun woning.

Klopt, maar er is dan ook weinig verkeer. Geen goederen bvb. Als ik het goed heb enkel af en toe een MW41.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nick_9450

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Wat mij opvalt is dat er weinig plaats naast de sporen is, de treinen rijden echt als het ware in de tuin van sommige mensen hun woning.

Klopt, maar er is dan ook weinig verkeer. Geen goederen bvb. Als ik het goed heb enkel af en toe een MW41.



Ik citeer...
"Op de lijn 82 Aals-Burst rijden er 18 treinen per dag, met modern dieselmaterieel, waarvan de dienstregelingen vooral afgestemd worden op scholieren en pendelaars.

De frequentie van deze lijn ligt zo laag, volgens de NMBS door een gebrek aan klantenpotentieel. "
Bron:link


nick

conducteur

Is dit een correcte verklaring van lightrail? Of heeft het nog een andere betekenis die past binnen deze context?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

loebaske

ahhh den Nick, lang geleden makker.
t'ja van die werken ben ik goed op de hoogte, sporen leggen gaat rapper,hier bij ons den overweg aan de Bosstraat, gaat verdorie dicht van 21/08 tot 30/09 snap niet dat het zolang duurd om 10m sporen te leggen[}:)] zal elke dag mogen rond rijden langs het smal zijstraatje.
Bij deze ben je verwittigd Luc, dan indien je naar B komt er niet door kunt[;)][;)]
Idd. Erwin, het is nog zo een klassiek spoortje dat begint en eindigt aan de andere zijn achterdeur[:)]

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Wat mij opvalt is dat er weinig plaats naast de sporen is, de treinen rijden echt als het ware in de tuin van sommige mensen hun woning.



Wat mij is opgevallen, tijdens het werk, bij de Vondelbrug, dat destijds de bedding voorzien werd voor dubbelspoor !
De Vondelbrug, die nu vervangen wordt door een betonnen koker, had bruggehoofden met een breedte voor twee sporen.

@Ervin : enkele nieuwbouw zijn inderdaad dicht tegen het spoor gebouwd, maar het spoor was wel eerst [:D][:D][:D][:D]

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door loebaske

ahhh den Nick, lang geleden makker.
t'ja van die werken ben ik goed op de hoogte, sporen leggen gaat rapper,hier bij ons den overweg aan de Bosstraat, gaat verdorie dicht van 21/08 tot 30/09 snap niet dat het zolang duurd om 10m sporen te leggen[}:)] zal elke dag mogen rond rijden langs het smal zijstraatje.
Bij deze ben je verwittigd Luc, dan indien je naar B komt er niet door kunt[;)][;)]
Idd. Erwin, het is nog zo een klassiek spoortje dat begint en eindigt aan de andere zijn achterdeur[:)]



Op tijd eens gaan zien hoe de werken vorderen h? Eric !
Sporen leggen gaat inderdaad vlot. Op ??n dag vernieuw je gemakkelijk 10 m spoor, onderstopt en alles !
De afwerking van de baan duurt heel wat langer : bv bij het gebruik van Strail-blokken worden eerst betonblokken in de grond gelegd, op droge beton. Als dit droog is wordt hierop betonnen borduren gezet, op droge beton. Als dit droog is worden de rubberen Strail-blokken bevestigd. Hierna wordt de asfaltlaag afgewerkt naar de overweg toe.
Dit alles neemt natuurlijk wat tijd in beslag.
Neem hierbij in rekening dat soms maar kan gewerkt worden als geen treinen rijden, een lijn blijft meestal in dienst bij het vernieuwen van een overweg. Spoorvernieuwing gebeurt in een weekend, als ??n spoor buiten dienst kan genomen worden. Het afwerken moet meestal ook gebeuren tijdens het weekend als een spoor buiten dienst kan gegeven worden. Vandaar dat het enkele weken kan duren.

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

Is dit een correcte verklaring van lightrail? Of heeft het nog een andere betekenis die past binnen deze context?

Rian, ik geloof wel dat dat de correcte uitleg is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nick_9450

hallo.

Vandaag nieuwe foto's genomen.











nick

13erke

De werken schieten nu wel goed op, hier enkele beeldjes nog met de oude sporen, ongeveer genomen op dezelfde plaats:




Met dank aan mijn 2 modellen op de laatste foto[:D]

Mr-tsjoektsjoek

Morgen rijden er terug dieselstellen over lijn 82.

Zaterdag 12 uren en gisteren, zondag 18 uren onderstopt en met de ballastprofielploeg opgekuist. Om het spoor berijdbaar te krijgen.
Veel stof gefret met de kuisvrouw !!! [8D]

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Morgen rijden er terug dieselstellen over lijn 82.

Zaterdag 12 uren en gisteren, zondag 18 uren onderstopt en met de ballastprofielploeg opgekuist. Om het spoor berijdbaar te krijgen.
Veel stof gefret met de kuisvrouw !!! [8D]



Was jij diegene die zondag 23/08 aan die onderstopper aan het werken was???
Spoorse groeten
Dimitri

Mr-tsjoektsjoek

Nee, dat was mijn collega/chef.

Op de Lijn 82 werkte ik op de ballastprofielploeg, enkel bij defecten kwam ik in de buurt van de onderstopper.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Nee, dat was mijn collega/chef.

Op de Lijn 82 werkte ik op de ballastprofielploeg, enkel bij defecten kwam ik in de buurt van de onderstopper.



Doe hem eens de groeten, is een zeer vriendelijk man[:D]
We gingen gewoon eens kijken, kwam hij af en vroeg hij of we vanbinnen (in de stuurtpost dus) ook eens wouden kijken...

Foto's komen later wel eens online.
Spoorse groeten
Dimitri

conducteur

Stopt een onderstopper de bielzen in de ballast? of doet het nog iets anders, zon halve octopus.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum