Treinen en kunst

Gestart door Peter, 27 september 2008, 10:48:24 AM

Peter


Vond onderstaand schilderij ergens op het web.
Ik weet niet van wie het is en ook niet welke kunstenaar(s) zo'n dingen maken.Maar mooi is het wel.

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Schilderij5209.jpg/IMG

Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Peter, er zitten wel altijd mensen met verborgen talenten die het soms zelf niet weten.

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

rixke rail

Iets surrealistischer, maar nog altijd herkenbaar :




Le Parcours des Temps - Tom'Phil - 1985


Edit : titel, datum en auteur bijgevoegd.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Peter


Vond onderstaand schilderij ergens op het web.
Ik weet niet van wie het is en ook niet welke kunstenaar(s) zo'n dingen maken.Maar mooi is het wel.


Dat schilderij komt bij atelier-hanerau vandaan. Daar zitten echt pareltjes tussen!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Gerolf

Mijn broertje heeft me ooit een schilderij cadeau gedaan van een 59 in de sneeuw:


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Paul Delvaux is natuurlijk gekend om zijn spoor-ge?nspireerde surealistsche schilderijen, zoals deze, een klein station bij nacht:
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Paul Delveaux, ja wadde, weet je nog iets duurder?[:D][:D][:D]
Die schilderijen zijn wereldberoemd.[:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

Dan heb je nog de schilderijen van Malcolm Furlow nog niet gezien !!
( Ook is hij is gekend voor zijn kleine diorama's die werkelijk "bijna " echt zijn, je moet ze echt eens gezien hebben)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Van Marcom Furlow heb ik inderdaad nog niets gezien. Zelfs op internet is er geen enkel spoor van te vinden. Heb je er misschien ergens een voorbeeldje van liggen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

argilla

citaat:
Geplaatst door Saraan

Van Marcom Furlow heb ik inderdaad nog niets gezien. Zelfs op internet is er geen enkel spoor van te vinden. Heb je er misschien ergens een voorbeeldje van liggen?


---------------------------------------------------------------------

Moet je de Modelrail roader /Railroad Model Craftsman aanschaffen man.[8D]
http://www.mccormickgallery.com/artists/furlow/morefurlow.html
Zoals je ziet vooral begaan met de "native people". Maar er zijn ook trein afbeeldingen van zijn hand verschenen in beide bladen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Malcolm Furlow was ik inderdaad al tegengekomen. Ik dacht dat je het met "Marcom" over iemand anders had, sorry. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

DWL

Dit is een onderwerp dat mij weer inspiratie geeft.
Heb nog een hobby, naast "treinen", en dat is tekenen en schilderen.
Ben van plan om deze winter nog eens aan de slag te gaan, om een olieverf-schilderij te maken op doek, is lang geleden, maar nu wil ik wel eens een mooie stoomloc (in volle actie) op doek vastleggen, eerst nog een gepaste foto zoeken, maar deze winter moet dat wel lukken, de foto's volgen wel.

Ja, nu ga ik er werk van maken, zeker weten ...

Lucien
Lucien