Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Beneluxtrein

Gestart door quf, 25 september 2008, 11:26:28 AM

itchy

De livrei op zich vind ik nog redelijk meevallen, het minste wat je kan zeggen is dat het origineel is, ik vind dat er wel dynamiek in zit. De neus daarentegen vind ik echt flauw en lelijk...

citaat:
Geplaatst door janjozef

Dit is de livrei, lelijk he

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

Die nieuwe huisstijl van de NS vond ik al een verschrikking, en nu ook nog een bizarre vormgeving [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Arbeco

Inderdaad, Gerolf. Daarom vind ik het materieel van de NMBS juist zo interessant, mijn belangstelling voor de NS werd rap minder in de jaren '90, toen de meeste "echte" loc's van de sporen werden gehaald. Als je vroeger langs de lijn in Nederland stond, was het nog genieten van loc's als de 1100, 1200 en 1300 en natuurlijk de diesels van de series 2200 en 2400. Met de komst van de dubbeldekkers was het voor al het oude spul snel gebeurd... En ik ben meer liefhebber van het oude degelijke materieel. Maar ach, gelukkig hebben we onze modellen nog. Was het trouwens niet zo, dat toen de stoomtractie verdween, men ook een beetje vreemd tegen diesels en e-loc's aan gingen kijken? Ik denk dat wij dat nu met zeer modern materieel ook hebben; het zal wel een kwestie van gewenning zijn... (al duurt het soms even voor je daaraan went[:D])

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Peter

Toen wij vroeger naar familie die in de buurt van Leiden woont reden, keek ik altijd weer uit naar dat stuk tussen Breda en Dordrecht. Daar stonden altij een hele reeks "bollenwagens" en was er afwisseld spoorverkeer met Hondekoppen (eerst groen en een enkel keer een Benelux) mat.46 laks van het type (reeks??) 1000,1100,1200 en 1300, een enkel diesel en net bij Rotterdam op het rangeerstation diesels type 600, 2200 en sikjes.
Als we nu rijden is het de moeite niet meer waard om opzij te kijken, enkel nog sprinters, dubbeldekkers enz. Heel triest.

Wat me wel wat verwonderd [:0][:0][:0] is het beperkte aanbood van Nederlandse modellen, geen stomers (behalve bij Philotrain enz.) en enkele elok en wat treinstellen. Er zijn toch ook veel modelspoorders in Nederland of zie ik dat verkeerd.[:I][:I][:I]

PS: mijn favoriete NS loks zijn de SIK en een 1200
Met vriendelijke groeten
Peter

eric

Stomers zijn er inderdaad weinig in model, maar diesels, e-loc's, treinstellen, ruituigen, goederenwagons enz, zijn er toch heel wat hoor.
Beneluxen trekduw in het blauw-geel met de loc reeks 25.5, bordeaux-geel met de loc reeks 11, de Hondekop blauw-geel in de planning.