Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Sounddecoder voor 59

Gestart door Peter, 20 september 2008, 18:40:09 PM

Peter

Bestaat er een goede sounddecoder voor de 201/59 van Trix, en hoe is de geluidskwaliteit. Op de lijst bij TSD staat er geen van Esu.
Indien er een bestaat, heeft iemand ervaring met de inbouw in de type 201, of reeks 59 van Trix
Met vriendelijke groeten
Peter

eric

En deze dan,

Esu 53411  LokSound V3.5 Diesel
"SNCB/NMBS HLD 59 - Cockerill 12 cyl."

http://www.esu.eu/index.php?id=179

en de link naar de geluidjes

http://www.esu.eu/index.php?id=272

Normaal gezien zou het geen probleem mogen zijn met de inbouw omdat er orgineel al een luidsprekerke inzit.

MARKLINRIJDER

De geluidsdecoder van ESU vind ik persoonlijk niet zo geslaagd.
Ik heb die van van Biervliet al te horen gehad en die is stukken beter.

Dus ik zou gaan voor de decoder van VANBIERVLIET.  Is trouwens evengoed een ESU loksound.

Die van Parsifal destijds was nog beter.  Jammer dat de firma niet meer bestaat.

Groetjes,

David

eric

Je weet toch dat je op een Loksound decoder eender welk geluid kan zetten met de Lokprogrammer.
Een zingende machinist ofzo.

Johnnytrein

Eric, kan je de originele decoder dan ook van meer geluid voorzien?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

eric

Als je de originele bedoelt die in de M?rklin of Trix zit volgens mij niet.
Meer dan "tuut,toet" zal daar niet uitkomen.

Ik heb zelf geen lokprogrammer maar er hangt veel af welke versie van sounddecoder je kan herprogrameren.
Met de 3.5 is al heel wat mogelijk.
Misschien kan TSD hier even wat meer over vertellen?

LokSound

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

De geluidsdecoder van ESU vind ik persoonlijk niet zo geslaagd.
Ik heb die van van Biervliet al te horen gehad en die is stukken beter.

Dus ik zou gaan voor de decoder van VANBIERVLIET.  Is trouwens evengoed een ESU loksound.

Die van Parsifal destijds was nog beter.  Jammer dat de firma niet meer bestaat.

Groetjes,

David


de "VanBiervliet" decoder is dezelfde als deze van ESU, zelfde geluidsfile.
De geluiden van Parsifal.... daar praat ik liever niet over. Maar ESU neemt zijn geluiden met professionele apparatuur op.
De ESU ervaring gaat over meer dan 500 verschillende geluidsfiles...

LokSound

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Eric, kan je de originele decoder dan ook van meer geluid voorzien?


Een gemiddelde geluidsfile is slechts 75 sec groot. Dus plaats genoeg om zelf geluiden via de LokProgrammerBox bij te voegen.... tot 138 seconden.

Johnnytrein

Prima nu nog iemand in de buurt van Mortsel vinden met een loc programmer die dit voor mij wil doen bij 2 M?rklin locs .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

MARKLINRIJDER

Johnny,

Ik ben Lid van de Lierse Modelspoorwegen.  We hebben club activiteit op vrijdagavond.
Op zaterdag en zondag 11 en 12 oktober a.s. hebben we opendeurdagen.
Ik wil gerust voor jou de file in de decoder zetten met de programmer.  
Je contacteert me maar.  De programmer staat alvast klaar.

Groetjes,

David

Ludwig

Ik heb juist zo'n loc programmer in mijn bezit en jongens dit is een leuk speeltje.
Ben nog niet toe aan het verwerken van sound fille's maar dat gaat er een van de dagen toch van komen.
Ik heb wel geprobeert een decoder te herstellen die na een reset niet meer werkte maar zonder succes.
Het gaat over een multi protocol decoder die na een reset alleen nog op DCC reageert en niet meer op het motorola format.
Ik vrees dat die decoder om de een of andere reden naar de knoppe is [:(]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

krispy

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Ik heb wel geprobeert een decoder te herstellen die na een reset niet meer werkte maar zonder succes.
Het gaat over een multi protocol decoder die na een reset alleen nog op DCC reageert en niet meer op het motorola format.
Ik vrees dat die decoder om de een of andere reden naar de knoppe is [:(]



Hoi Ludwig ,

Ik heb dat eens een voor gehad  en heb het kunnen oplossen door de firmware update

Die vindt ge op de esu site of anders een kontackt opnemen( via mail f zo ) met TDS ( of loksound ), zij zullen U wel verder helpen zodat hij mischien toch opnieuw bruikbaar wordt

Bij mij was het toch gelukt met een sound decoder

nog veel plezier ermee
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Ludwig

citaat:
Geplaatst door krispy

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Ik heb wel geprobeert een decoder te herstellen die na een reset niet meer werkte maar zonder succes.
Het gaat over een multi protocol decoder die na een reset alleen nog op DCC reageert en niet meer op het motorola format.
Ik vrees dat die decoder om de een of andere reden naar de knoppe is [:(]



Hoi Ludwig ,

Ik heb dat eens een voor gehad  en heb het kunnen oplossen door de firmware update

Die vindt ge op de esu site of anders een kontackt opnemen( via mail f zo ) met TDS ( of loksound ), zij zullen U wel verder helpen zodat hij mischien toch opnieuw bruikbaar wordt

Bij mij was het toch gelukt met een sound decoder

nog veel plezier ermee



Dat zou goed nieuws zijn Krispy.
Ik heb al contact gehad met Locsound,dus dat zal wel in orde komen hoop ik.
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

LokSound

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Prima nu nog iemand in de buurt van Mortsel vinden met een loc programmer die dit voor mij wil doen bij 2 M?rklin locs .




bren locs mee naar Mechelen... eind oktober. Vraag op TSD-ESU stand naar John of Patrick...

Ludwig

En als Johnny op zaterdag gaat zou ik er hem kunnen ontmoeten.
Want ook ik heb er een afspraak maar dan voor een decoder met probleempjes..[:)]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2