Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Mechanische seinen

Gestart door Peter, 19 september 2008, 15:34:35 PM

Peter

Zijn er ge-elektrificeerde lijnen hier in Belgie waar mechanische seinen stonden (samen met de bovenleiding) en zijn daar foto's van?
In Duitsland vind/vond je dit op een groot aantal plaatsen.
Zelfs in stations als Garmisch-Partenkirchen stonden (toen ik er voor een paar jaar was) nog mechanische seinen, zowel het Pruisische als het Bayerische door elkaar. Zelfs op de lijn M?nchen-Garmisch-Mittenwald-Innsbr?ck staan/stonden lichtsignalen, onregelmatig afgewisseld met mechanische seinen (ook weer de twee types)
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Als je ??n van de boeken van Max Delie open doet, vindt je er al zeker.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dgrr57

Kort antwoord : ja
Lang antwoord : in de boeken van Max Delie heb ik niet gekeken maar in Histoire de la signalisation ferroviaire en Belgique, Tome II, PFT-TSP, bladzijde 220 en bladzijde 226 zijn er foto's te zien.

nmbs

In Schaarbeek staat er ook nog 1, als uitritsein van de TWE (Tractie Werkplaats Electric :-))  Tis zo een rood bord met witte rand.  Gesloten als het haaks met het spoor wordt vertoond
Open als het evenwijdig met het spoor staat.

Mvg

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Zijn er ge-elektrificeerde lijnen hier in Belgie waar mechanische seinen stonden (samen met de bovenleiding) en zijn daar foto's van?In Duitsland vind/vond je dit op een groot aantal plaatsen.
Zelfs in stations als Garmisch-Partenkirchen stonden (toen ik er voor een paar jaar was) nog mechanische seinen, zowel het Pruisische als het Bayerische door elkaar. Zelfs op de lijn M?nchen-Garmisch-Mittenwald-Innsbr?ck staan/stonden lichtsignalen, onregelmatig afgewisseld met mechanische seinen (ook weer de twee types)




>>> Allez Peter,lijn 52 toch ?

Gerrit

Peter

De seinen op lijn 52 die ik wist staan zijn zeer kort na de installatie van de bovenleiding verdwenen.
Met vriendelijke groeten
Peter