Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Beurzen en tentoonstellingen

Gestart door Peter, 19 september 2008, 14:25:40 PM

Peter

Zoals ik in het draadje van de ALAF al opmerkte, vind ik het spijtig dat (bijna) alles  in een maand samenvalt.
Vanaf zowat eind oktober ren je je rot om van de ene tentoonstelling en/of beurs naar de andere te gaan (rennen eigenlijk)
Je bent verplicht een keuze te maken, anders haal je het gewoonweg niet.
Mijne heren inrichters, voorzitters enz. AUB wat meer spreiding. Dit is niet enkel voor de modelspoorders (die toch al tijd te weinig hebben), maar ook voor de klubs en organisatoren een goede zaak. Betere spreiding geeft nu eenmaal meer modelspoorders de kans om uw evenement te bezoeken, wat zich weer vertaald in meer inkomsten.
Dus AUB....denk er eens over na:D:D:D:D:D
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ik denk dat dit alleen kan via een vorm van centraal beheer - een kalender, samengesteld door clubvoorzitters of zo... samenwerking dus...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Bestaat er geen koepel van modelspoorclubs die zoiets voor zijn/haar rekening zou kunnen nemen ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rgp

Dag,

Gemakkelijker gezegd dan gedaan.  Bij De Pijl houden we onze jaarlijkse expo ofwel rond 1 november ofwel rond 11 november.  De keuze hangt af van het lang weekend.  We zijn nu al aan de 28? editie.  We hebben ??nmaal geen expo gehouden en we werden door de toenmalige stationschef uit ons bed gebeld omdat er mensen aan de deur stonden.
Toen we hen zeiden dat er geen expo was, kregen we als antwoord dat het in deze periode toch altijd expo is bij De Pijl !
We hebben ook ??nmaal de datum veranderd en ondanks het succes zijn er toch mensen weggebleven wat in dat week end gingen ze normaal gezien naar die expo die dan altijd gehouden werd.
Een overkopelend orgaan: heeft men geprobeerd, maar heeft men moeten stoppen omdat iedereen niet wou meedoen en sommigen zich niet hielden aan de afspraken.
Dus er is in se geen oplossing: men moet eventueel kiezen of combineren.  Ook niet te vergeten dat een expo voor de clubs een belangrijke bron van inkomsten betekent, dus niet organiseren is ook geen optie.

Roland

ronny-vdv

Zelfs Eurospoor in Utrecht valt samen met onze modelspoorbeurs te Mechelen.

Dom, noem ik dat.

Ik vind MSM hier rekening moet mee houden.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

doomslu

Beseffen jullie hoe lang op voorhand je zo'n grote zaal als de Nekkerhal moet reserveren ?

Maar het is antuurlijk jammer als er data samenvallen. Ik ben wel akkoord met Peter dat de herfst een (te) drukke periode is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Of eurospoor moet rekening met ons houden als ze willen dat de Belgen afzakken naar Utrecht [;)][;)]

modelbaanHO

Het zou al een hele stap voorwaarts zijn moesten de Belgische verenigingen de agenda een beetje op elkaar afstemmen. Als je het internationaal wil gaan bekijken denk ik dat het onmogelijk wordt.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door loebaske

Of eurospoor moet rekening met ons houden als ze willen dat de Belgen afzakken naar Utrecht [;)][;)]
Dat is iets te makkelijk gesteld. Eurospoor zit altijd op een vaste datum, nl. het middelste weekend van de herfstvakanties. Dat kun je dus voor jaren vooruit voorspellen. Daarom zou ik het willen omdraaien, de Belgen moeten maar rekening houden met Eurospoor.[:)]

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Bestaat er geen koepel van modelspoorclubs die zoiets voor zijn/haar rekening zou kunnen nemen ?
Ja die koepel bestaat. In Belgi? is dat Febelrail, in Nederland de Nederlandse Modelspoor Federatie. Maar ik weet niet of die koepels dit willen of kunnen co?rdineren. Er zijn zoveel evenementen dat het niet meer mogelijk is om ze echt te spreiden. Er zullen altijd beurzen samenvallen.