Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Net wagons B-Cargo

Gestart door kdlf, 12 september 2008, 16:32:42 PM

kdlf

Voor wie er interesse in heeft: vanaf 1 januari 2009 zal B-Cargo geen wagons meer hebben, vanaf die datum zullen alle wagons ondergebracht worden bij IFB en zullen ze naar P-wagons omgenummerd worden.
Concreet betekent dit ook dat het B-Cargo teken op de wagons zal verdwijnen en zal vervangen worden door het teken(zie verdeelsleutel) waartoe de wagons behoren.
De verdeelsleutel is als volgt:
IFB Intermodal: zal alle wagons beheren die containers kunnen vervoeren: SGNSS, SGNS, REGS, RS...
Xpedis: Alle staal en bulkwagons: SHIMMS, FALNS, FALS, FAS, EAOS...
Railforce: Chemicali?n....

Goe nieuws voor de modelmakers, want ze kunnen alles opnieuw gaan maken....:D
Kristof

ERVIN

En slecht nieuws voor mij, want nu zit ik hier met 15 Fals met het B-Cargo embleem erop.

Maar ik ben toch eens benieuwd hoe die wagons er dan gaan uitzien, bedankt voor de info.[;)]

Arbeco

Tja Erwin, ik zit met hetzelfde probleem!!
Maar blijf er toch maar lekker mee rijden hoor....[:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Jurgen

Doemme, en ik was juist aan't sparen om een heel wagenpark na te bootsen. [:(!]

Ach ja, B-Cargo is tijdperk V en ook nog een stukje einde TP IV. Nu is het al TP VI en daar doe ik niet aan mee. Ik heb dus geen probleem. (denk ik [:D])
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Hallo,

Kan iemand mij ook zeggen vanaf welk jaar Het B-Cargo Logo en de groene kleur ingevoerd zijn?

Alvast bedankt voor de informatie.

Groeten uit Assen (NL)
Jan

C.B.

Ik had het ook al gemerkt, want ik heb al enkele B Cargo container-wagens tegengekomen in mijn trein - de groene Sgns'en - waarvan het embleem "overgeplakt" was met het TRW logo.
Groetjes.
Claudio.

B-Cargo

ja de tijden veranderen he, de goederentak van de nmbs wordt meer en meer opgesplitst.. Sibelit, Project Cobra, Xpedys, Railforce.. Het is de enige mogelijkheid om de concurrentie van antwoord te dienen.

loebaske

Ik maak me daar geen zorgen over wat er vroeger of nu opstaat, trouwens de reeks 60 - 18 - 59 enzo rijden ook nietmeer op 1/1 en we rijden er toch nog mee rond op onze baan [;)][;)]

erwin9

Beste modelspoorders,

Ik begrijp sommige reacties van bepaalde mensen niet goed! Geen B-cargo meer vanaf 2009, en ze hadden al wagons hiervan in model gekocht!!! Je koopt toch wat je graag ziet, en tracht hiermee een modelbaan te maken in een bepaalde tijdsperiode of naar een bepaald thema. Wat doet het er dan toe of deze B-cargo's wel of niet nog rondrijden in het 'echt'? Mensen die stoomlokomotieven kopen gooien deze toch ook niet over de balk. En de stoomtreinen rijden al een halve eeuw niet meer in de reguliere dienst !!!
Gewoon kopen naar je doelgroep (en budget) wat je graag ziet.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  18 & 19 april 2026 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Gerolf

Indien je permanent "de huidige spoorwegen" in model wil nabouwen, heb je zeker een probleem. Binnen 20 jaar ziet alles er waarschijnlijk weer totaal anders uit ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

citaat:
Geplaatst door de Meester

Hallo,

Kan iemand mij ook zeggen vanaf welk jaar Het B-Cargo Logo en de groene kleur ingevoerd zijn?

Alvast bedankt voor de informatie.

Groeten uit Assen (NL)
Jan



Dag,

Heeft iemand al een antwoord op mijn bovengestelde vraag?

m.vr.gr.
Jan

ERVIN

Ik weet dat op 1 januari 2005 B-Cargo van start is gegaan, dus rond die tijd zou het logo ontstaan zijn en zullen de wagons ook wel dat kleurtje hebben gekregen, vermoed ik.

janjozef

Het voordeel van de jaren 50-60 te rijden, je weet wanneer het zal wijzigen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

13erke

citaat:
Geplaatst door kdlf

Voor wie er interesse in heeft: vanaf 1 januari 2009 zal B-Cargo geen wagons meer hebben, vanaf die datum zullen alle wagons ondergebracht worden bij IFB en zullen ze naar P-wagons omgenummerd worden.
Concreet betekent dit ook dat het B-Cargo teken op de wagons zal verdwijnen en zal vervangen worden door het teken(zie verdeelsleutel) waartoe de wagons behoren.
De verdeelsleutel is als volgt:
IFB Intermodal: zal alle wagons beheren die containers kunnen vervoeren: SGNSS, SGNS, REGS, RS...
Xpedis: Alle staal en bulkwagons: SHIMMS, FALNS, FALS, FAS, EAOS...
Railforce: Chemicali?n....

Goe nieuws voor de modelmakers, want ze kunnen alles opnieuw gaan maken....[:D]



En de eerste tekenen worden zichtbaar, in Bettembourg stond er verleden week een aantal Fals wagens (kolenwagens), waarvan sommige wagens het nieuwe Xpedis logo droegen[;)]
Maar zo'n snelle vaart zal het wel niet lopen, ze hebben immers nog genoeg wagens op te overschilderen, als ze ze allemaal al gaan overschilderen...