Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

ontwerpje

Gestart door GTT_tommy_GTT, 11 september 2008, 16:07:05 PM

GTT_tommy_GTT

hey, na en uurtje of 3 werken met WinTrack V7.0 ben ik tot dit resultaat gekomen,
wat vinde jullie hiervan??
zeg + en - punten, en wat zouden jullie veranderen??
imghttp://img254.imageshack.us/img254/1818/treinbaaniiirb2.png/img

groetjes
tom

Michiel

Hoi Tom! Gaat het kriebelen? [:D]

- Voor eerst, de hoofdbaan neemt alle wissels in rechte stand. In het station is dat niet zo.
- Opstelspoortjes voor 1 wagon lijken me een beetje zinloos. Ik zou van beide goederenemplacementen de helft van het aantal sporen schrappen (de kortste helft! [:p])
- Zorg dat je vanuit een goederenbundel ook weer op het goede spoor kan komen (plaats een oversteek waar nodig)
- De linker aansluitwissel op het hoofdspoor van de onderste goederenbundel is niet nodig. Die mag je gerust verwijderen.
- De ligging van het stationsgebouw is wat vreemd, met dat korte peronnetje.
- De aansluiting op de bovenste goederenbundel hoeft niet dubbelsporig. Dat lijkt me een beetje overdadig.
- Zorg ervoor dat als je het station uitrijdt, je ook op het linker spoor kan komen (in Belgische zin)
- Ik hoop dat je overal goed bij kan. Als er een kant tegen de muur komt te liggen, zal je een toegangsluik moeten voorzien. (70cm reikwijdte is al zeer veel!)
- Probeer ook functie te geven aan de onderste goederensporen, bijvoorbeeld met een specifieke industrie. Dat geeft die wagonnetjes een doel.

Bon, dat zal al wel genoeg zijn zeker? Begrijp me niet verkeerd. Dit is een leuke vertrekbasis. Het algemene concept vind ik lang niet mis.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

GTT_tommy_GTT

hey saraan,
zou jij dan een baantje kunne ontwerpen (ong dezelfde vorm als deze)
met het station boven, en rangeergebied onder??
dan kan ik me daaraan aanpassen.

de kant van het station boven,komt tegen een kant, maar mijn tafel komt op wieltjes zodat ik deze van de muur af kan zetten indien nodig

alvast bedankt
groetjes

Michiel

Ik heb even liggen twijfelen, maar ik zou na 2 weken Vianden ontwerpen, nu even aan mijn eigen baan willen verder knutselen. Maar als je een weekje geduld hebt, dan wil ik met plezier eens een eenvoudig plannetje in elkaar puzzelen. Kan je me ondertussen de maten doorgeven van de treintafel want die zijn niet goed leesbaar? Ik ben niet bedreven met de Marklin geometrie, dus je zal het plan later nog moeten oppoetsen. Heb je bewust voor een vlakke baan met 1 niveau gekozen? Geef me wat extra informatie over welk thema je boeit, tijdperk je verkiest en regio/land dat het moet uitbeelden? Is er een station of halte dat je voorkeur wegdraagt? Wat motiveert je het meest bij de bouw van een baan: de technische uitdagingen van bouwen zelf, nabouwen in het klein met accent op realisme, treinen zien rijden, zelf manouvreren en shunten, ...?

Tot binnekort, [;)]
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

GTT_tommy_GTT


dat is de grote van de baan

!!opgelet!! er staat een foutje op ivm de afmetingen, die 305-245 moet
305-345 zijn!!

graag zou ik wel ong hetzelfde model houde,
ik heb maar een bovenbaantje getekend,
mag ook ondergronds gaan
ik zou graag een redelijk groot station hebben, en ook goed kunnen rangeren, ook zou ik graag en kleine loc-depot willen hebben en er MOET een overweg invoorkomen,
tydperk vanaf III
en ik rijd alleen met DB en DBconsoorten, zoals: DB AG, DRG.


mvgr
tom

Gerolf

Het eerste idee dat ik had over dit plan: overvol.
De remedie: snoeien [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GTT_tommy_GTT

hey gerolf,
kan jij dan net zoals Saraan gezecht heeft, misschien eens een
baantje ontwerpen (met de rapte)
ik zag net nog in een draadje van ergens in 2007
dat je wel goed overweg kan met corldrow, of waarme je het ook doet;
zo kan ik jullie plannen eens vergelijken met het mijne,
en dan er (volgens mij) de beste delen uithalen, en combineren met elkaar
en dan kunne jullie weer ff zeggen welk de + en - punten zijn

mvgr

Gerolf

citaat:
Geplaatst door GTT_tommy_GTT
hey gerolf,
kan jij dan net zoals Saraan gezecht heeft, misschien eens een
baantje ontwerpen (met de rapte)
Zeker niet voor eind oktober: andere prioriteiten [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GTT_tommy_GTT

maakt niet uit, k zal wrss tog niet beginnen voor 1/09 jammer genoeg,
ivm huis verbouwen, en nu mijn schooltyd om is, gaan werken (vanaf volgende week maandag wrss)
k heb tyd,
alvast bedankt

groetjes

chrisdriessen

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Het eerste idee dat ik had over dit plan: overvol.
De remedie: snoeien [;)]



Ik ben het volledig met Gerolf Peeters eens. Aan een kant zoveel opstelsporen oke maar niet aan 2 kanten is veel te druk

GTT_tommy_GTT

kan er dan iemand die ook zin heeft voor een plannetje te maken, zoals gerolf, en saraan, een ontwerpje maken?

alvast bedankt opvoorhand

groetjes

Michiel

Tom, ik heb snel een ontwerpje gemaakt een beetje in jouw stijl, maar minder druk met de criteria die je hier hebt opgegeven. Links en rechts verwijnt het hoofdspoor naar een schaduwstation, waar je een hoop materieel buiten zicht kan opstellen. Vooraan een industriespoor, en achteraan een station met klein depot. In het centrum moet je maar je stad inbeelden met rechts een overweg. Ik hoop dat je er een paar ideeen uit kan halen. In elk geval is het voor verbetering vatbaar, want bijvoorbeeld de perronlengten vind ik nog aan de korte kant.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

GTT_tommy_GTT

hey, alvast bedankt, ik ga er nog wel wat het een en het ander aan veranderen, maar dit is ook een goei plannetje,
mvgr

Gerolf

Leuk plannetje, Michiel, maar ik vrees wat voor de hoogteverschillen onderaan.
Op een lengte van 300cm 10cm overbruggen is best krap... Door de goederenloods linksonder te schrappen of op te schuiven win je een metertje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Inderdaad, Gerolf, dat zijn inderdaad de knelpunten, maar met wat gepuzzel moet er wel uit de geraken zijn. Maar Tom zoekt vooral inspiratie, denk ik, en geen afgewerkt plan. Ik vermoed dat hij hier wel een paar ideetjes kan uitpikken, om te verwerken in zijn eigen definitef plan. Ik ben benieuwd wat het zal worden!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)