Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

M-1 rijtuigen

Gestart door Peter, 05 september 2008, 14:17:58 PM

Ludwig

@Gert, als het kan had ik inderdaad graag een foto gezien.[:)]
@Jan, zal misschien aan mij liggen maar ik heb er toch problemen mee.
Nu is er mij van Olaerts een bericht toegestuurd dat het zou opgelost zijn met andere vensters??
En dat ze die zouden opsturen.
Nu vraag ik me nog wel af welke koppeling ik best zou gebruiken en wat jullie ervaring daar mee is.
In ieder geval ben ik zeer tevreden met mijn rijtuigen [:)]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

GeM

Hierbij de foto's:

Voor de M1-rijtuigen:



En voor de K-rijtuigen:



Overal waar het koppelingsmechanisme tegen het chassis raakt, heb ik een fijn drupje M?rklin-olie aangedaan
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Ludwig

Gert,bedankt voor de foto's.
Deze manier ga ik gebruiken.
Het voordeel is dat ik op jouw werkwijze geen gaten hoef te boren in mijn model.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

GeM ik hoop voor jou dat je systeem goed werkt, ik heb de indruk dat je koppelingen wel vast gehouden worden, maar dat het ook in de bochten vast blijft zitten,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

GeM

Jan, ze zitten helemaal niet vast, de reepjes dienen niet strak te klemmen op het koppelings-mechanisme. Krappe bogen geen probleem. De wagens bollen uitstekend mee. Je moet er uiteraard op letten dat de koppeling helemaal kan 'uitslaan'
Voor de K-rijtuigen worden de reepjes net ietsje te groot genomen, op die manier komen ze automatisch bol te staan als je ze in de beschikbare plaats zet. Deze kromming mag uiteraard niet bovenuit steken, anders kan het interieur er niet meer goed op
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Mr-tsjoektsjoek

Prima idee Gert, en zo te zien veel minder werk als datgene dat in MSM verscheen.

janjozef

Ok ik geloof je, maar de mijn blijven goed rijden zonder iets gewijzigd te hebben

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem