Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Problemen met mijn 77

Gestart door conmeljanand, 04 september 2008, 13:30:30 PM

conmeljanand

Hallo iedereen,
(Na speuren op het modelspoormag. Forum)

Na maanden niet meer gereden te hebben, wou ik gisteren mijn 77 uit 'stal' halen. Wat was de verrassing:(! groot, als ik constateerde dat hij het niet meer deed !:(
Het enige leven is dat hij nu en dan eens zijn lichten aansteekt en dat hij enkele mm. zich verplaatst. Wat zou de oorzaak kunnen zijn.

Ik heb een klein ovaaltje gemaakt en daar deed hij het ook niet. (dus de reden is niet de baan)V
Alvast bedankt voor jullie respons
jan

Roderik

Slecht contact? Heb je de kast al geopend en even gecontroleerd of alle draden nog goed vastzitten?
Always be modelling!

wimhelsen

hoi,

rij je digitaal of analoog? 2 rail of 3 rail? Heb je nog andere locs? En zo ja, rijden die nog allemaal?
Misschien zijn de wielen gewoon vuil geworden en moet je ze eens poetsen met wasbenzine.

Mvg
Wim
HO märklin digitaal, NMBS, III

janjozef

Als je machien vroeger goed reed moet je hem niet direct opengooien de rede is dathij te lang niet gereden heeft, eerst een onderhoud geven en dan even helpen en meestel rijd hij daarna terug goed,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Mr-tsjoektsjoek

Zoals reeds gezegd door de personen voor mij, [:I] waarschijnlijk zijn de wielen vuil.

Het feit dan hij af en toe eens knippert met zijn lichten wijst op een slecht contact.  Dus de wielen kuisen.  Contacten controleren, bij tweerail : deze aan de wielen, bij drierail de sleper.

Het kan ook zijn dat de olie aan de motor, door de lange stilstand, verhard is en zo de motor blokkeert.  
Dus eens kuisen met wasbenzine en verse olie toedienen.

mardelat

Door lang niet in gebruik te zijn legt zich een soort condensfilm op het wieloppervlak; kuisen met wasbenzine OK maar maken de wielen tamelijk glad, wat slippen bij het rijden voor gevolg heeft; een 2de kuisbeurt met de "gom" is noodzakelijk. Vandaar iedere maand gans het lokomotievenbestand doen rijden, dat is het enige middel om het zaakje onder controle te houden.
Marcel

conmeljanand

Dank u voor de antwoorden. Uitgevoerd wat hier werd gezegd en ...
Hij rijdt terug normaal[:D]
Dank u[:)]
jan