Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Decals Gassner

Gestart door Bundesbahnfreak, 04 september 2008, 11:59:02 AM

Bundesbahnfreak

Hallo

Heeft er iemand ervaringen met decals van Gassner???

Groeten

Rudy

Peter

Hallo Rudy,

ik heb goede ervaringen met de decals en metalen schildjes van Gassner. Het zijn beide hoogstaande kwalitatieve produkten.
Voor de decals goed te bevestigen gebruik ik echter de producten van het merk Superscale en wel zowel "Sol" als "Set" Wanneer je hiermee jed acals anbrengt op "Glanzende" ondergrond en er nadien een laag je matte of satijn vernis over doet , lijken ze wel op het model geschilderd. (zoals hun reklame beloofd trouwens)
Voor de decals heb je wel wat geduld en een vaste hand nodig, want sommige zijn heeeeeeeeeel fijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Heb zojuist eens gekeken op hun site : http://www.gassner-beschriftungen.de/

Zo te zien enkel duitse beschriftingen in hun gamma ?


Peter

Inderdaad, enkel Duitse, maar dan wel bijna alles voor tijdperk II en III
Die van de goederenwagens zijn natuurlijk ook hier te gebruiken, en mits geringe aanpassing ook voor Belgische wagens (tijdperk III)
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Hallo Peter,

Heb jij ervaring met het producht van Gassner om de oude opschriften te verwijderen en het producht "weichmacher"?

groeten

rudy

Peter

Heb het produkt momenteel niet meer, maar het is zeer goed om oude beschriftingen te verwijderen.
Wel eerst op een onzichtbare plaats proberen of de verf kleurvast blijft. Als je van een bepaald merk een wagen hebt gedaan heb je (dat is althans mijn ervaring) met andere van dat merk ook geen problemen.
Peter Embrechts(De Pijl) heb ik dit produkt een hele tijd geleden ook aangeraden en hij heeft er toch ook goede ervaringen mee gedaan.
Wat de "weichmacher" betreft, daar heb ik geen ervaring mee, gezien ik bij Superscale blijf. Mischien heeft Peter Embr. daar wel ervaring mee.
Met vriendelijke groeten
Peter