Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

zelfbouw project am 86

Gestart door modeltreinbart, 31 augustus 2008, 20:01:25 PM

Dreha

Ik dacht het chassis van een Lima AM75.
Maar ik ben niet zeker.[:o)]

Harald

tonycabus

Er kunnen ook motordraaistelletjes onder... of je massakreert een goedkope Roco-lok en doet daar wat mee. Ik heb zo onlangs nog een KMB 60 "opgelapt". Rijdt perfekt (op vraag van de klant met een Zimo MX 64). De gele leds heb ik vervangen door "golden white", trekt al veule meer op lampenlicht[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

MARKLINRIJDER

Inderdaad een Lima chassis zou ik daar nu ook niet direct onderstoppen.[:(]

Groetjes,

David

tonycabus

De Duitse 614 van Flm gooien ze naar je kop, de oudere exemplaren barsten boven de kopruiten. Maar die heb je niet nodig. Let wel op: het is geen "eenvoudig" chassis, er is wat werk aan. Maar het rijdt erg goed.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

modeltreinbart

Bedankt voor de plannen . Ik heb dit weekend het genoegen ook mogen hebben om met iemand in contact te komen voor de draaistellen te mogen op meten in de toekomst op de " afgesloten " tereinen aan de depot in de entrepotstraat te sint-niklaas. Dit wel eenswaar in een weekend omdat deze treinstellen er soms staan. Deze persoon gaat mij ook tevens alle info bezorgen van de am86. Omdat deze persoon les heeft gegeven over dit toestel. Wat het chassis betreft wacht ik nog even af . Zal in december eens in duitsland kijken als ik naar monchau gaan op weekend. foto's van dit snoepreisje volgen nog in monchau is tevens ook een klein modeltreinmuseum.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

wisselstromer

is er in monschau een modeltreinmuseum?

vroeger was er een winkel van hermann Weiss maar wegens een brand is deze er nu niet meer

als er echt een museum is mag je de info er van posten op het forum
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Voor modeltreinen zijn er in de direkte omgeving geen modelspoorwinkels.
De dichstbijzijnde zijn in Aachen, Bad M?nstereifel en dan op de grens aan de modelspoor tentoonstelling in B?llingen.
De winkels in Gem?nd en Schleiden bestaan niet meer. Die in Gem?nd heeft enkel nog een beetje speelgoed (geen treinen)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Tja, dat piepkleine?? winkeltje in Monschau heb ik over het hoofd gezien.(niet gekocht. nee, nee, nee)[:D][:D][:D]
Als onderstel kan je ook dat van een 628 van Roco gebruiken, al denk ik dat de wielen een ietsie pietsie te klein in doormeeter zijn.
Bij mij staat er nog zo een in mijn kast, zeer goede staat, maar (nog) niet inzetbaar op mijn baan. Reden geen digitale stekker en aan zo'n ombouw waag ik me voorlopig nog niet....dus te koop.
Met vriendelijke groeten
Peter