Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

749 NewLook

Gestart door Peter, 27 augustus 2008, 15:00:47 PM

Peter

Naar aanleiding van het stelletje van Jocadis dat ik van mijn echtgenote kreeg bij Tufken, heb ik toch een mischien domme vraag. Waarom heeft dit stelletje (mischien zijn er meer) op het ene kopeinde 1 raam op het ander twee ramen?
Met vriendelijke groeten
Peter

2230

Aan de kant waar er maar 1 raam is, zit de hoogspanningscabine.
En aan de andere kant niet, daar is dan plaats voor bv. de treinbegeleider.

Peter

Weeral wat bijgeleerd.[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Klopt. Bij de niet-gemoderniseerde stellen was aan de zijde van de hoogspanningscabine ook een raam, maar dat was dan geblindeerd in het wit. Bij de gemoderniseerde stellen is dat raam volledig weg.

Jurgen

Dat weten we dan ook weeral.
Vroeger dacht ik dat hier een toilet was. Maar na een rit met 1 van die stelletjes en een bezoek aan het toilet was dat gedacht snel weer verdwenen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Wat mij opvalt bij die stelletjes is dat de treinbestuurder precies zo weinig plaats heeft, en volgens mij heeft hij ook geen goed zicht wat er rondom hem gebeurt, dat raampje is toch zo klein h

Peter

Waarom zit die bestuurder eigelijk rechts?
Dat was vroeger in de groene en de bordeaux dtelletjes ook al zo.
Wij rijden hier in Belgie (op het spoor) toch links nietwaar?
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

Ik denk dat is als ze elkaar kruisen voor elkaar te groeten zoals in de bus .[:D]
Het zou miss ook kunnen te maken hebben met het besturingssysteem dat ze dat op de oude plaats gehouden hebben.
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

Anarchy

Er is inderdaad echt weinig plaats in die stuurpost. Je hebt nauwelijks plaats om je rugzak erbij te zetten. Maar die kan je dan in het kleine gangpad (vanop de kop gezien achter de middendeur) zetten. Om te rijden is het zicht inderdaad ook beperkt. Als je een scherpe bocht naar links neemt moet je je hoofd als naar rechts steken als je wil zien wat er in die bocht gebeurt. Waarom je daar rechts zit? Tja, geen idee. Bij de HLE 22/23/25/25.5 zit je ook rechts. Voor de rest zijn die klassieke stellen wel ok, alleen die beperkte stuurpost ruimte en dat zicht he [:(!]