beginnen aan een landschap

Gestart door nikske, 22 augustus 2008, 16:46:32 PM

nikske

OK bedankt allen voor jullie reacties bij mijn vorige onderwerpen. Ik ga het proberen met gips (als beginneling moet je luisteren naar de goede raad van ervaren bouwers, vind ik).
Maar hoe begin ik?
Ik heb een houten plank, waarop mijn rails intussen liggen. Hoe kom ik nu tot een ruw relief? Enfin, hoe begin ik best? Een frame bouwen met gaas en zo zie ik niet zo zitten...

ysbeer

Blijf a.u.b op het zelfde draadje nu staat alles wat bij elkaar hoort op drie bladzijde.
Dus als iemand je antwoord,gewoon weer verder antwoorden

Frame
het best koop je een hoeveelheid latjes van pakweg 2 x 2(1.5 = ook goed)
Je zet die latjes recht op je plank,waar je eerst de tunnel poorten op hebt gezet.
Een half ronde pijp achter elk portaal en klaar is het.
als je nu de latjes(in hoogte)een beetje in vorm zet van een berg en je slaat in de boven zijde een spijker.
Dus latjes recht op de plank monteren (lijm of schroefje,of beide)
En op de kop van die dan omhoog staande latjes een spijker.
nu neem je een stevig soort draad of touw en verbind al die spijkerkoppen met elkaar.
Je krijgt nu dus een soort net.
DEk nu ale rails in de berg af(goed afdekken)
Maak wat behang lijm aan en dompel oude kranten in die lijm.
Ze nu voorzichtig over dat spijker net leggen.
Zeker 5 a 6 lagen dik.(alvast een beetje in de goede vorm kneden
kan geen kwaad.)
Nu zeker een week laten drogen.
Gipse rotsen gieten en die er na een week met wiite houtlijm op plakken.
De gleuven tussen de rotsen met  WC papier( uitgebreid in de behanglijm gedoopt )dicht plamuren.
weer een paar dagen laten drogen.
En dan schilderen
Maar dat komt wel als de berg staat,ik hoor het dan wel

succes

Op mijn photobucket staan een paar voorbeelden.
Ook die zijn zo gemaakt.
wim
cor.tikfouten

n/a


Je kan ook gebruik maken van styrofoam (een betere versie van piepschuim). Dit materiaal is verkrijgbaar bij de betere doe het zelfzaak in verschillende dikten.

Stap 1
Snij of zaag deze platen min of meer op de benodigde maat en lijm deze met houtlijm op de ondergrond. Onder druk laten drogen. Nadien kan je met een cuttermes en een stalen borstel het gewenste reli?f aanbrengen.

Stap 2
Maak een mengsel van softboardvezels, Knauf Goldband en houtlijm. Smeer dit met een plamuurmes of smal truweel op de ondergrond welke je eerst rijkelijk met houtlijm hebt ingesmeerd. Enkele dagen laten drogen.

Stap 3
Schilder alles in Earth undercoat (Woodland) als basis voor de verdere afwerking van het landschap.

Relatief goedkoop, super stevig en makkelijk te behandelen.

Verdere uitleg en demo tijdens de expo van De Pijl.