Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

MSM 73

Gestart door loebaske, 14 augustus 2008, 09:38:15 AM

centauri167

#60
Persoonlijk vind ik het ook belangrijker dat je zeker bent dat iets effectief gaat uitkomen dan dat je er wat langer ( of zelfs heel lang ) op moet wachten. Hetzelfde met de uitgaven van Jocadis, hoelang hebben we daar niet op moeten wachten. Maar het was een prachtige realisatie die commercieel ook aanslaat, hoewel de wachttijd met jaren is overschreden. Kijk maar op de covers van msm.

doomslu

#61
citaat:
Geplaatst door Gert1

...
Weten jullie hoe het gaat bij het Nederlandse Railmagazine? Die krijgen modellen vaak toegestuurd door een winkelier of ze gaan bij een winkelier langs om even een model te lenen. Na de recensie en het maken van de foto's gaat zo'n model gewoon terug naar de winkelier.

...
mvg,
Gert (die recent zwaar in de buidel heeft getast om 20 ICR-rijtuigen aan te kunnen schaffen)

Zo gaat dat -helaas- in Belgi? ook. Een totaal gebrek aan respekt voor de vakpers ?n de klanten, niet enkel van LS-Models, maar van vele anderen.
Dus nogmaals... het gaat hier niet om ??n keertje, maar om de spreekwoordelijke druppel.

Natuurlijk gaat MSM nog modellen bespreken. Vooral dan modellen die in de winkel beschikbaar zijn. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#62
Centauri schreef:

citaat:
Persoonlijk vind ik het ook belangrijker dat je zeker bent dat iets effectief gaat uitkomen dan dat je er wat langer ( of zelfs heel lang ) op moet wachten.


Ik zit er niet mee om te wachten. MAAR BELOOF HET DAN NIET[}:)][}:)]
En zeker dat iets uitkomt ben je nooit. Je bent pas zeker als het in de winkel ligt.

PS. die reeks 15 heb ik al lang bij Olaerts gekocht (en met mij vele anderen.[:D][:D][:D]

PS 2: Op het Franstalig TMM forum zijn ze ook niet mals voor Mr.Piron
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

#63
Wat mij vooral opvalt bij de commentaren op dit draadje is het totale gebrek aan enig chauvinisme tegenover de modellen van LSM.Als je dan vergelijkt met Jouef en met wat voor een "cultstatus" die hebben  in Frankrijk,dan is het verschil toch enorm groot.
Vooral als je weet dat de ouwe Jouef modellen(die in de rode dozen)niet echt om over naar huis te schrijven waren.
Niet te verwonderen dat we maar niet aan een medaille geraken[V]

Gerrit

Havoc

#64
citaat:
Wat mij vooral opvalt bij de commentaren op dit draadje is het totale gebrek aan enig chauvinisme tegenover de modellen van LSM.Als je dan vergelijkt met Jouef en met wat voor een "cultstatus" die hebben in Frankrijk,dan is het verschil toch enorm groot.
Vooral als je weet dat de ouwe Jouef modellen(die in de rode dozen)niet echt om over naar huis te schrijven waren.


Toont je eigen vergelijking met Jouef niet aan dat chauvinisme vaak misplaatst is?

Indien de fransen niet zo chauvinistisch geweest waren (en nog altijd zijn) dan was Jouef misschien sneller met zijn tijd meegegaan. Maar omdat die modellen "die niet om naar huis te schrijven waren" toch verkochten aan die chauvinistische fransen zijn ze te lang blijven stilstaan en op de fles gegaan. Eigenlijk grappig dat het nu engels is...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

#65
Dus Gerrit als het van belgische makelij is mag voor U de kwaliteit gereduceerd worden naar babyspeelgoed, nog zul jij het goed vinden, awel ik geloof u niet. En ik denk zeker anders, vanwaar het komt waarde voor mijn geld
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

#66
Voor de (h??l)slechte verstaners:Jouef uit de rode dozen= niet meer van deze tijd qua detaillering en motorisatie en dus brol volgens mijn mening.Maar nog gezocht ?n verzameld door chauvinistische mensen (ook in Belgie)gewoon omdat het Frans is.

LSM (made in China):voortreffelijke detaillering en motorisatie,goed op schaal en Belgische modellen ? volont?.Maar alleen maar geklaag en gez..g door Belgische modelspoorders die nu modellen kunnen kopen die anders misschien nooit zouden uitkomen.
Het zal wel zijn zoals met de grote schilders :Picasso kreeg ook nooit erkenning en maar een paar stuivers voor zijn werk...tot hij dood was .
Misschien worden de modellen van LSM nog h??l fel gezocht , een jaar of 20 ...nadat ze gestopt zijn.

Gerrit

Ludwig

#67
Ik heb vandaag de laatste editie van ons lijfblad ingekeken.
En ik moet zeggen dat het met een maand zonder blad weer deugd doet.
Alleen de heisa die ik hier lees over het voorwoord begrijp ik niet goed.
Als verdelers van modelspoor materiaal allerhande de vakpers niet informeren over hun nieuwe producten dan denk ik dat ze een fout maken die kan tellen.
Tenslotte is een blad als M.S.M toch een prima uithangbord voor hun producten en een directe link naar hun klanten toe.
Het genoemde merk heeft prachtige creaties afgeleverd maar een beetje serieus blijven over leveringsdatums van aangekondigd materiaal is toch een vorm van respect naar de klanten toe dacht ik.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

erik de noorman

#68
Het genoemde merk heeft prachtige creaties afgeleverd

Is inderdaad zo. Maar dat mag ook wel voor het prijskaart (en het geduld) voor hun modellen.  

Erik

Havoc

#69
citaat:
Voor de (h??l)slechte verstaners:Jouef uit de rode dozen= niet meer van deze tijd qua detaillering en motorisatie en dus brol volgens mijn mening.Maar nog gezocht ?n verzameld door chauvinistische mensen (ook in Belgie)gewoon omdat het Frans is.


Ik vrees dat je hier de bal misslaat Roche. Verzamelen volgt andere "regels". Kitsch wordt ook verzameld. Vaak is er een nostalgische reden die overheerst. Hier zal het eerder zijn omdat het merk op zich niet meer bestaat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mini-bs

#70
citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Het genoemde merk heeft prachtige creaties afgeleverd

Is inderdaad zo. Maar dat mag ook wel voor het prijskaart (en het geduld) voor hun modellen.  

Erik



bwa, zo duur zijn ze toch niet, Mehano is natuurlijk in vergelijking nog veel meer kwaliteit voor z'n geld (allez, de 51 en zeker de 26 toch) maar er zijn andere merken die veel meer voor veel minder durven vragen.
 

Klaas Zondervan

#71
Vandaag ook maar eens een exemplaar wezen halen.
Als elektrotechnieker ben ik altijd geinteresseerd in elektroverhalen. En daar heb ik ook een paar opmerkingen over.

Allereerst de meetwagen van Gerolf. Hoewel het idee niet nieuw is is het een aardig artikel voor iemand die overweegt zoiets te bouwen, maar niet weet hoe dat aan te pakken. Bij het schema zat ik even te denken, hoe kan dit nou werken? Er klopte iets niet, maar het duurde even voordat het tot me doordrong: het batterijsymbool staat verkeerdom getekend. De lange streep is de plus.
Verder nog een opmerking over de spleetschijf. Gerolf legt tamelijk uitvoerig uit waarom er geen twee sleuven in kunnen. Maar dit is wel afhankelijk van de gebruikte fietscomputer. Als je een standaard wiel hebt met een diameter van 1m in het grootbedrijf, dan is de omtrek 3,14 meter. Uit ervaring met soortgelijke projectjes weet ik echter dat er fietscomputers zijn waar de maximaal in te voeren waarde voor de wielomtrek 2999 mm is. Dus bij zo een wiel zul je wel 2 sleuven moeten maken.

Dan het artikel over de ??ndraads wisselstandterugmelding. Zoals Tony zelf al stelt: een geniaal idee. Alleen een opmerking bij het schema. Daar staat een 1N4148 diode getekend waarvan de functie niet wordt verklaard. Het enige wat ik kan verzinnen is dat deze diode de leds moet beschermen tegen verkeerde polariteit. Echter zal dat in deze opstelling niet werken. De beide leds staan nl. tegengesteld in serie. Aangezien tussen de lijnen J en K een wisselende blokspanning staat zullen beide leds afwisselend geleiden en sperren. Maar de diode staat daar letterlijk buiten. Als de bedoeling is om de leds te beschermen tegen de sperspanning, dan kan dat alleen door beide leds een eigen diode te geven.

Tot zover mijn opmerkingen. Verder een zeer lezenswaardig nummer.

Gerolf

#72
Dat batterijsymbool: Je hebt gelijk, Klaas. Stom van mij [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gert1

#73
Nog even een opmerking aangaande het voorwoord in verband met LS Models: er komt nog deze herfst een nieuwe oplage van de ICR-rijtuigen. Zowel in de NS- als in de Benelux-uitvoering. Reden genoeg dus voor de redactie om haar woorden terug te nemen en de genoemde modellen alsnog te bespreken.

Komaan heren, u maakt werkelijk een magazine om fier op te zijn!
Laat u van uw beste kant zien, laat zien dat u niet rancuneus bent en haal de Benelux-rijtuigen straks gewoon voor uw camera.

En aan alle Belgen: helaas wilde het met nmedailles op de Olympische Spelen niet zo lukken. Da's jammer, maar probeer een beetje trots te zijn op jullie modelspoorfabrikanten. Ze verdienen het!

groeten uit Holland,
Gert

Stefan Appelmans

#74
Ik herriner me de tijd, wanneer de dieren nog spraken....[:)]
Men ging naar de modelwinkel, "de ogen uit de kop" en men kon kopen wat er in de winkel was.
Nu "the times they are a changin'" en alhoewel de dieren niet meer spreken, en dat alles ferm duurder is, hebben we nochtans veel geluk van al dat belgisch materiaal te kunnen vinden[:p].
Ik weet wat werk het is een echt nieuw model te maken, maar spijtig wordt dat allemaal echt "commerciaal"[xx(]. Ja. Maar kan het anders?
stefan.