Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

Eigenlijk zou je in een electro ook een dvd kunnen steken hé
Dan kun je kiezen met welke auto je die dag wil rijden en zijn de mogelijkheden zelfs niet beperkt tot een auto .
Zie het zoals een esu soud decoder welke ook mee reageert op je voet op het gaspedaal
Misschien een gat in de markt

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf





De productie van de 1,5 cm lange TL lampen is in volle gang .
Als ik er zo 8 kan maken per dag dan mag ik blij zijn .

Het monteren is niet het probleem wel deze 5 ledjes in de juiste stand op de print krijgen .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: raf op 02 april 2022, 08:54:43 AM
Eigenlijk zou je in een electro ook een dvd kunnen steken hé
Dan kun je kiezen met welke auto je die dag wil rijden en zijn de mogelijkheden zelfs niet beperkt tot een auto .
Zie het zoals een esu soud decoder welke ook mee reageert op je voet op het gaspedaal
Misschien een gat in de markt

Gr raf

Wordt reeds verplicht in de USA waar een e-car een geluid moet maken omdat ze te onveilig zijn omdat blinden oa. ze niet horen
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 02 april 2022, 11:44:22 AM
Wordt reeds verplicht in de USA waar een e-car een geluid moet maken omdat ze te onveilig zijn omdat blinden oa. ze niet horen

Lijkt wel een fragment uit het liedje "dokter Grijsenbaard"!

"Ik kan maken dat de dove gaat en dat de lamme mij verstaat..." ;D ;D ;D

;)

Havoc

Citaat van: Thommy op 02 april 2022, 11:44:22 AM
Citaat van: raf op 02 april 2022, 08:54:43 AM
Eigenlijk zou je in een electro ook een dvd kunnen steken hé
Dan kun je kiezen met welke auto je die dag wil rijden en zijn de mogelijkheden zelfs niet beperkt tot een auto .
Zie het zoals een esu soud decoder welke ook mee reageert op je voet op het gaspedaal
Misschien een gat in de markt

Gr raf

Wordt reeds verplicht in de USA waar een e-car een geluid moet maken omdat ze te onveilig zijn omdat blinden oa. ze niet horen
Dat is hier ook het geval. Onder de 20km/h moet en elektrische wagen of bus lawaai maken. Ook voor hybride wagens.
CiteerIn 2014 heeft de EU namelijk beslist (Regulation EU No 540/2014) dat alle elektrische en hybride wagens een artificieel geluid moeten maken bij snelheden tot 20 km/u. De verplichting start in juli 2019 voor alle nieuwe ev's en hybrides die op de markt komen.

En ik dacht dat er een Porsche was met een 4-cilinder waar door middel van elektronica het geluid van de 6-cilinder wordt bekomen.

EDIT: gevonden:
CiteerDoor het ontbreken van een verbrandingsmotor is het heel stil in de Porsche Taycan en zo loop je het risico dat je moet daadwerkelijk converseren met de persoon naast je. Vreselijk. Porsche denkt graag met je mee en biedt 'Porsche Electric Sport Sound' aan in de optielijst van de nieuwe Taycan. Na het aanvinken van deze optie, uploaden ze in Zuffenhausen een MP3'tje met motorgeluid naar de boordcomputer, die afspeelt tijdens het rijden. Hoe het motorgeluid in de Porsche Taycan klinkt, hoor je in de onderstaande video.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Iemand een idee hoe jet de lok programmer en de v2 software een esu v2 decoder programmeerd
Of heeft er iemand een file opgeslagen met een v2 decoder
wisselend licht voor en achter
binnen licht op F1
kabine verlichting automaische uitgaan bij voorwaarts rijden
ik kom knetter van dat programma

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 02 april 2022, 15:18:55 PM
Iemand een idee hoe jet de lok programmer en de v2 software een esu v2 decoder programmeerd
Of heeft er iemand een file opgeslagen met een v2 decoder
wisselend licht voor en achter
binnen licht op F1
kabine verlichting automaische uitgaan bij voorwaarts rijden
ik kom knetter van dat programma

gr raf
de oude versie van de lokprogrammer (V2) gebruiken
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

#10252
Ja ben ik ook achter gekomen maar dat was niet de oplossing van het probleem.
Nu blijkt dat de motor sturing kapot is in achteruit .
En het mooie van heel de zaak is dat ik de motor niet nodig heb daar ik deze V2 als functie decoder ga gebruiken .
Maar als ik dus heel de combinatie in achteruit zet dan schakeld de programmer uit.
Dus ik denk dat ik de twee eind trappen er ga vanaf solderen en dan hopelijk crashed de decoder niet meer
https://youtu.be/Sr9p_UeVfmM

En het rijd maar kan op een esu V2 een condensator gezet worden want het flikkerd nogal .
En was dat een ellende om te programmeren mijn gedacht maar uiteindelijk toch resultaat
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Ok of het hier hoort zien we dan wel weer.
De oude printer omgebouwd tot smd soldeer station
Het gaat vlot en je kunt alles instellen wat je nodig hebt tot en met de ventilator om de rook af te zuigen.
Ok de warme plaat is niet extra groot maar voor de kleine zaken die wij maken denk ik dat ze groot genoeg is .
Het voordeel van dit tegen over een hete lucht blaas soldeer station is dat je niet niets van de print kunt blazen .
https://youtu.be/BXB-K674OX0

Deze printjes zijn 1,5 cm lang en komen in TL lampen te zitten voor in een tunnel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Zo vandaag processoren herstellen van afgebroken pootjes.
Met de huidige prijzen is dit een lucratief werkje want de prijs is X3 gegaan .
Afgeknipte draadjes van weerstanden kunnen hier goed voor gebruikt worden .
en het betreft toch een 20-30 tal processoren en dat aan 3 euro perstuk dat tikt aardig aan .
Daarna een voor een in de K150 programmer die ik eindelijk op win 10 aan het werken heb gekregen .
Oude software en windows 10 laten denken dat het vista is en dan blijkt opeens wel alles te werken .
De pickit 2 en 3 willen deze processoren (16f628 en 628A) NIET programmeren .
Schrijven lukt maar na terug te lezen staat de processor vol met nullen inplaats van het programma.

gr raf ik ga nog wat doen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Vandaag heeft het brosseltje een uurtje gereden .
En hoe langer hij reeds hoe beter het ging moet ik zeggen
Dus volgens mij slijten de contacten op de wielen in en geven zo beter contact .
Ok het maakt een rot herrie maar na een uurtje was het opeens gedaan .
De motor zoemde maar rijden was er niet meer bij .
De koppeling op de motor as los gekomen de ju .
Dus dat moeten we terug gaan vast zetten maar eventueel kijken naar een rubberen overbrenging welke dan ook meteen minder lawaai zou moeten maken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Voor de kenners  ;)
Een spoorauto van de  TH&B
thbcar by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

perk

Wel, iets heel anders.

Vandaag een paar bijenkasten nagekeken, die alles volgebouwd hadden tot 1 grote kliederboel.
Dat was niet zo leuk om op te lossen.  Het bijenseizoen is weer in gang geschoten na een paar weken slecht weer.

'k heb ook een paar setjes tandwielen in resin geprint gekregen voor in de Brossel te proberen, da's iets voor volgende week.

Ondertussen ook een hele week ziek , volgens de zelftest gene Covid maar leuk is anders.

dani

Citaat van: perk op 16 april 2022, 21:40:58 PM
Ondertussen ook een hele week ziek , volgens de zelftest gene Covid maar leuk is anders.

Dat is de miserie met die "zelftesten".
1. als die positief is, dan is de kans heel groot dat je inderdaad Covid hebt en dat je PCR test positie zal zijn
2. als die negatief is dan is dat absoluut geen garantie dat je het virus (nog) niet hebt

Wat het dan ook moge wezen, beterschap !    (Ik heb onlangs zelf ook positief getest,  nog 2 dagen quarantaine maar gelukkig niet echt heel ziek)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Thommy

Terug begonnen met een Marklin M2 om te spuiten naar de oranje/grijze versie (kleurstelling grijze muis).
Was er ooit mee begonnen maar met m'n lompe poten in de nog natte verf geduwd en jah goeste was over. (En was al een wagon met schade, dusja kon er gerust bij)
Vrijdag de kast terug in de zandstraalcabine gestoken om te parelstralen. Staat weer mooi blank.
Greetz

Thommy